.

Compania românească TDT Distribution lansează în premieră europeană la București, în colaborare cu Vodafone, micro-telefonul mobil Modu, la circa un an de la lansarea mondială (februarie 2009) la Mobile World Congress din Barcelona. Modu propune pieței un concept diferit de abordare a comunicațiilor mobile, ce se adaptează mai degrabă utilizatorului, ci nu invers, ca în cazul celorlalte echipamente din piață. Astfel, când majoritatea producătorilor mondiali fac eforturi disperate să integreze într-un singur terminal mobil cât mai multe funcții, memorie și procesor de înalte performanțe, totul gestionat printr-un touch screen, cât mai mare posibil, israelienii de la Modu ne propun exact perspectiva inversă: cel mai ușor micro-telefon, funcții minimale, fără touch screen, și destructurat - fiecărei funcții revenindu-i un echipament auxiliar independent.

Telefon mic, dar ecosistem complex

În centrul ecosistemului Modu se plasează terminalul mobil Modu (2,5G), cel mai ușor telefon mobil din lume, conform The Guinness Book of World Records, un terminal mobil cu funcții minimale, ce mai deține și un music player, cu o memorie internă de 2Gb. Micuțul telefon și-a început aventura în state cu economii emergente, precum Israel, Brazilia, Peru și Guatemala, alte state puternic industrializate neacceptând astăzi lansarea unui terminal mobil care nu deține cel puțin conexiune 3G. Însă, noutatea conceptului Modu (de la „modularitate"), constă în faptul că telefonul poate fi inserat în 6 echipamente auxiliare modiste, denumite de producători „jackets". Acestea alcătuiesc o primă fază a ecosistemului Modu, deschis și către producătorii de aplicații. „Suntem foarte bucuroși să lansăm comercial Modu în premieră europeană prin TDT Distribution, acesta fiind primul pas european către afirmarea brandului și a liniei noastre de produse" susține Dov Moran, CEO Modu (foto). Compania Modu a fost fondată în 2007 de către Dov Moran, inventatorul USB Flash Drive și a altor soluții de stocare personală a datelor, are sediul central în Kfar-Saba, Israel, și reprezentanțe în Austria, Croația, Coreea de Sud și Rusia.

Lansare media cu preț neprecizat, încă

„Aceasta este prima lansare pe piața europeană, iar din România vom coordona activitățile legate de Modu pe 7 piețe, totalizând peste 100 de milioane de utilizatori din România, Polonia, Bulgaria, Ungaria, Grecia, Serbia și Croația. Aceste piețe emergente au o tendință ascendentă în privința penetrării serviciilor telecom și a gustului utilizatorilor pentru gadgeturi inovatoare", pretinde Alin Cîrstea, directorul general executiv al TDT. Firma TDT Distribution este o companie românească recent înființată, având ca scop distribuția telefonului și ecosistemului Modu pe piața noastră și în zona CEE. Strategiile operaționale ale companiei vor include: selecția portofoliului de produse, adaptarea produselor pentru piețele locale, politicile de vânzări și de prețuri, relația cu clienții și serviciile after sales. În ciuda curiozității presei de a afla prețul micro-telefonului Modu sau a auxiliarelor acestuia, nici distribuitorul nici operatorul care-l va comercializa nu ne-au putut furniza, încă, vreo informație relevantă, un vag indiciu fiind că telefonul se va plasa în zona prețurilor medii ale pieței, fiind comercializat cu un abonament Vodafone, la preț subvenționat, dar și „la liber", cu preț sensibil mai mare.

Parteneriat exclusiv cu Vodafone

Inițial, Modu va fi distribuit pe piața din România în parteneriat cu Vodafone Romania, operatorul care susține constant inovația pe piața telecom autohtonă. „Inovația este o valoare pentru cel mai dinamic segment de consumatori, care formează comunitatea de „avangardiști" și pasionați de gadget-uri. Modu este un nou concept ce pune accent pe inovație și stil de viață și suntem bucuroși să îl oferim utilizatorilor noștri", a declarat Karsten Wildberger, Chief Commercial Officer, Consumer Business Unit, Vodafone România.