.

La sfârșitul fiecărui an facem o analiză comprehensivă asupra industriei mobile românești și mondiale, marcând tendințele de dezvoltare. Anul 2006 a fost în România unul foarte bogat în evenimente și a marcat mai multe recorduri, la nivel internațional. Într-o trecere în revistă, succintă, vă prezint, tot ceea ce trebuie să rețineți din dezvoltarea industriei mobile în 2006.

Analiza globală a pieței telecom
Astfel, conform ultimelor date ale companiei de analiză telecom, The Mobile World, numărul utilizatorilor mobili la nivel mondial a depășit pragul de 2,6 miliarde. Adopția comunicațiilor mobile la nivel mondial indică păstrarea tendințelor de creștere a industriei, cu precădere în zonele India, China, Orientul Mijlociu și Africa. Accelerarea creșterii s-a produs la finalul lui 2006, astfel că utilizatorii mondiali de comunicații mobile ar putea ajunge la 2,7 miliarde, la sfârșitul lunii decembrie. De asemenea, se raportează și o creștere fără precedent a numărului de terminale mobile vândute la nivel mondial, cu un record de peste 300 de milioane vândute numai în trimestrul patru din 2006. Astfel, la sfârșitul lunii septembrie 2006, înregistram 2,548 miliarde de utilizatori mobili, adică  39% din populația lumii. Trimestrul 3 din 2006 deține al doilea record din istoria creșterii numărului de utilizatori, cu 128 de milioane, după recordul absolut al trim. 4 din 2005, cu 142 de milioane. În schimb, la 30 septembrie 2006, pentru prima oară creșterea anuală globală a depășit cifra de 500 de milioane, pentru un interval de 12 luni analizate. Dacă numai utilizatorii GSM depășeau pragul psihologic al celor 2 miliarde în septembrie 2005, în septembrie 2006 utilizatorii GSM și 3GSM, împreună, aveau să depășească 2,2 miliarde, utilizatorii broadband (W-CDMA și EV-DO) reprezentând peste 5%. Peste 250 de milioane de terminale mobile au fost vândute în trimestrul 3 al lui 2006, față de numai 230 de milioane în trimestrul 2 al aceluiași an. India este astăzi piața mobilă cu cel mai mare indice de dezvoltare.       

Analiza excelenței pieței telecom din România
Mulți dintre d.voastră v-ați întrebat cum am ajuns să validăm premiile de la cea de-a III-a ediție a Galei Premiilor C@M 2006. S-a procedat la vot democratic pe trei direcții: votul online, votul cititorilor noștri (prin e-mail) și votul revistei noastre. Din combinația celor trei factori au reieșit învingătorii agreați și confirmați de elita telecom prezentă la eveniment. 
1. Votul online - s-a desfășurat de-a lungul a 2 luni pe websiteul nostru www.comunic.ro (între 25 septembrie - 25 noiembrie). Au votat 5274 de vizitatori din peste 52.000 de vizitatori, ce au accesat peste 120.000 de pagini online. Circa 75% din voturi au venit de la vizitatori din România iar restul din străinatate. S-a votat în procent de 18% de pe dispozitive mobile. Cel mai folosit motor de căutare, pentru a se ajunge la vot, a fost Google, unde căutarea 'Comunicații Mobile' deține un loc 1 mondial (de invidiat, ce valorează extrem de mult la bursa online).
2. Votul cititorilor - au fost trimise chestionare către 1250 de abonați selectați din baza noastră de date, din care circa 80% au completat opțiunile lor. Numărul și distribuția geografică a acestora au respectat proporțiile sondajelor naționale, astfel încât rezultatele finale să fie relevante la nivel național, și să nu aibă o eroare mai mare de +/-5%. 
3. Votul revistei - fiecare membru al redacției noastre, plus consilierii științifici cu care colaborăm au avut fiecare dreptul la un vot, care a trebuit să fie și justificat în scris. Jurizarea s-a făcut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sub direcția directorului general al revistei, în calitate de președinte al juriului. Rezultatele muncii noastre de aproape 3 luni de zile au condus la următoarele nominalizări și premii (nominalizările respectă ordinea alfabetică):

Premiul 'OMUL ANULUI 2006'
Nominalizări: Cătălin MARINESCU (Președinte IGCTI), Richard MOAT (CEO Orange România), Zsolt NAGY (Ministru MCTI), Varujan PAMBUCCIAN (Președinte Comisia IT&C Camera Deputaților), Eugen PREOTU (Consilier MCTI), Adriana Boersma RODRIGUEZ (Country Manager Ericsson România) și Liliana SOLOMON (CEO Vodafone România).
Câștigători: Liliana SOLOMON (Vodafone România) și Adriana Boersma RODRIGUEZ (Ericsson România&Moldova).
Premiul 'OPERATORUL ANULUI 2006'
Nominalizări: Cosmote România, Orange România, RCS&RDS și Vodafone România
Câștigător: Orange România
Premiul 'TEHNOLOGIA ANULUI 2006'
Nominalizări: ADSL2+ (Romtelecom), HSDPA (Vodafone România), NGN (Topex), WiMAX (Alcatel).
Câștigători: HSDPA (Vodafone România) și Siemens România
Premiul 'SERVICIUL PUBLIC AL ANULUI 2006'
Nominalizări: Extinderea rețelei de comunicații la granița NV și SV a României (Siemens România), Power Line Communications-PLC(MCTI), Proiectul Economia bazată pe cunoaștere (MCTI și Banca Mondială), Realizarea infrastructurii de comunicații a noului sistem de protecție a frontierei UE (Alcatel Romania și STS), Serviciul AeL (Siveco România), Serviciul universal '“ telecentre (ANRC), Soluția de telemedicina SMURD (Vodafone)
Câștigători: Realizarea infrastructurii de comunicații a noului sistem de protecție a frontierei UE (Alcatel Romania și STS) și Serviciul AeL (Siveco România)
Premiul 'MOBILE BANKING'
Nominalizări: nu au existat alte nominalizări, iar băncile ce dețin astfel de servicii nu și-au manifestat dorința înscrierii la nominalizări.
Câștigător: Serviciul myBanking (Raiffeisen Bank)
Premiul 'INOVAȚIA ANULUI 2006'
Nominalizări: Oracle Fussion Middleware, HP '“ Media & Entertainment Business, IBM '“ Integrated Communications Services
Câștigător: Oracle Fussion Middleware
Premiul 'CEA MAI BUNĂ CAMPANIE DE MARKETING A ANULUI 2006'
Nominalizări: Cosmote România, Eufonika, Orange România, Vodafone România
Câștigător: Cosmote România
Premiul 'TERMINALUL ANULUI 2006'
Nominalizări: LG Chocolate, KG800, Motorola V3i, Nokia N80, Sony Ericsson P990i Câștigător: LG Chocolate, KG800
Premiul de Excelență în Comunicațiile românești pentru 2006: ROMTELECOM
Felicitări tuturor participanților, nominalizaților toată lauda pentru voturile primite și pentru atenția care li se acordă de către specialiștii telecom din țară și din străinătate, iar premianților toată gloria celor care înving. Important pentru noi este că toți avem de câștigat din aceste ierarhii, însă cititorii noștri sunt, desigur, cei mai importanți jucători ai acestui mare joc tehnologic, al comunicațiilor mobile. Cinste lor, cinste premianților!