.

Începutul acestei toamne se poate ușor defini ca fiind un alt fel de punct zero pentru comunicațiile românești. Să-i spunem punctul zero de la etajul 1, care este superior punctului zero de la parter, momentul liberalizării pieței telecom.
Într-un elan specific, compania MobiFon a lansat, exact la 1 septembrie, Noua suită de aplicații de date mobile, ce sunt disponibile acum în toate reprezentanțele de vânzări Connex. Cu alte cuvinte, visul românesc mai vechi, al Biroului Mobil, este acum o realitate în deplinul sens propriu al cuvântului, după ce mai bine de vreo trei ani a fost o realitate virtuală. Prin 'Mobile Office' putem avea acces securizat și conectare permanentă la resursele business de comunicare (email, intranet și agenda de întâlniri), serviciu valabil și din roaming. Cu 'Acces Internet' deținem o conexiune rapidă la Internet, putând permite primirea de apeluri și SMS-uri chiar și atunci când transferăm un fișier. Ajutați de serviciul 'Detectarea mișcării și supravegherea casei', putem primi alerte prin SMS în timp real și email-uri cu fotografii atașate ale locației supravegheate (casă sau birou). Cu 'Video-to-Email' vom înregistra și trimite videoclipuri de maximum 15 secunde direct de pe terminalul mobil multimedia, către orice adresă de email, chiar și din roaming. Serviciul 'Photo-to-Email' este axat pe transmiterea instantanee de fotografii prin email direct de pe telefonul mobil, serviciul fiind valabil și în roaming.
Cel de al șaselea serviciu, 'WAP GPRS', desemnează un acces rapid la informațiile și aplicațiile Connex WAP, pentru care plătim numai volumul de date transferat și nu în funcție de durata în minute a conexiunii. Toate aceste servicii sunt funcționale pe telefoanele mobile multimedia: Nokia 3650 și SonnyEricsson T68i, laptop-uri de ultimă generație Compaq Tablet PC, camere WEB și Pocket PC-uri iPAQ HP.
Acesta ar fi evenimentul cel mai important pentru piața românească, la nivelul lunii septembrie 2003.

În continuare, vă prezint un top al celor mai relevante evenimente tehnologice, ce vor influența, cu siguranță, industria telecom autohtonă.

1. Scumpirea tarifelor RomTelecom (cu 15,3% la intern și o ieftinire de până la 45% la extern). Această veste, care ar fi trebuit să fie dezarmantă pentru utilizatorii din orice țară occidentală, nu a trezit în România nici o reacție socială, nici măcar în mediile de presă. Lipsa de coeziune a societății civile, dar și lipsa de maturitate a asociațiilor care ar trebui să protejeze consumatorul nostru face ca o scumpire majoră a comunicațiilor interne să nu producă, practic, nici o reacție sesizabilă împotriva politicii RomTelecom. De unde putem concluziona că românii chiar s-au și bucurat de această măsură punitivă, venită într-un an preelectoral.
2. Inițierea unui Proiect PHARE pentru sprijinirea cadrului de reglementare al ANRC în vederea elaborării, promovării și îmbunătățirii măsurilor de reglementare a pieței românești, în concordanță cu acquis-ul comunitar și însușirea celor mai bune practici europene. Proiectul are o valoare de circa 2,5 milioane euro, iar câștigătorul acestuia va fi stabilit în urma unei licitații în prima decadă a lunii octombrie. Citind proiectul acestui dosar, am dedus că la sfârșitul anului 2004 vom avea un ANRC mult mai puternic decât azi, ale cărei acțiuni vor fi profesionist comunicate pieței și însușite, în deplină legalitate, de către operatorii și actorii telecom implicați.

3. O delegație a companiei japoneze NEC
CI vizitează România.
Managerii de la NEC, împreună cu liderii companiei interFRONTIERS (biroul virtual de vânzări NEC pentru regiunea geografică din care face parte și țara noastră) au vizitat la mijlocul lunii august Bucureștiul, unde au purtat discuții cu cele două reprezentanțe locale. Ne referim la AGER '“ distribuitorul serverelor și computerelor NEC adresate segmentului corporate și la K Tech - distribuitorul pentru Packard Bell, produse adresate consumatorilor finali. Puteți citi în paginile revistei un interesant 'Dosar NEC', ce cuprinde interviuri cu liderii acestei corporații. Veți afla despre filosofia de afaceri NEC din România și de faptul că Packard-Bell reprezintă un brand cu valoare de 1 milion USD în țara noastră.

4. Intrarea companiei americane Dell pe
piața românească.
Chiar dacă este un eveniment cu centrul de greutate în viitorul apropiat, îl menționăm în topul nostru, pentru că intrarea acestui jucător agresiv pe piață poate schimba radical configurația vânzărilor de PC-uri și laptop-uri în România lui 2004. Conform expertizei lui Călin Tatomir, Dell nu se încurcă în afacerile pe o piață emergentă, decât dacă va câștiga cel puțin 250 milioane USD în primul an. Ca un corolar al clasamentului actual al pieței românești la vânzările de computere și laptop-uri, studiile IDC pe Q2 din 2003 indică plasarea Fujitsu Siemens Company pe locul al II-lea în clasamentul liderilor pieței românești, după liderul HP, dar înaintea altor nume de marcă din domeniu.

Cred că pentru începutul de toamnă, când birourile românești își reiau activitatea după concediile obositoare ale verii, am oferit deja niște subiecte reale și relevante pentru agenda fiecărui om de afaceri ce activează în industriile Telecom și Internet.
Valoarea muncii noastre constă în răspunsurile pe care le primim la redacție dinspre segmentul corporate. Vă mulțumim pentru reacțiile d.voastră prompte și profesioniste și vă garantăm obiectivitatea și actualitatea informațiilor pe care vi le furnizăm.