.

În ultimul an s-a observat o creștere a profitului în rândul companiilor care s-au folosit de rețelele sociale, bloguri, microbloguri și forumuri pentru a câștiga contracte noi, dar cu o ușoară scădere în România, conform unui nou sondaj global realizat de Regus. În 2010 Regus a constatat că 49% din companiile românești au câștigat clienți noi prin intermediul activităților de pe rețelele sociale de afaceri. Un an mai târziu, această proporție a scăzut cu un procent, la 48%. Studiul mai arată că, la nivel global, mai multe companii folosesc, de asemenea, mediile sociale pentru a intra în contact cu clienții existenți și pentru a-i implica în acest fel.

• La nivel global s-a constatat o creștere cu 7% a numărului de companii care au reușit să atragă noi clienți prin rețele de socializare precum Facebook

• 52% dintre companii la nivel global și 43% dintre companiile din România folosesc site-uri Web, ca de exemplu Twitter și Weibo, pentru a intra în legătură cu clienții existenți și pentru a-i implica sau a-i informa în acest fel.

• În România, 35% dintre companii, față de 53% dintre companii la nivel global, își încurajează angajații să se înscrie în rețelele sociale precum Linkedin, Xing și Viadeo.

• Două cincimi (39%) dintre companii la nivel global și peste o treime dintre companiile din România (35%) alocă până la 20% din bugetul de marketing pentru activități pe rețelele sociale de afaceri.

Rețelele de socializare au evoluat complet de la statutul de mijloc plăcut de conectare la acela de necesitate, având în vedere că majoritatea companiilor din România (70%) și a companiilor la nivel internațional (74%) au confirmat faptul că, fără activitatea din mediile sociale, strategiile de marketing nu pot avea un succes garantat. Cu toate acestea, companiile românești (57%) și cele la nivel global (61%) subliniază faptul că trebuie să existe un echilibru între mijloacele de marketing, și își susțin convingerea că, fără îmbinarea tehnicilor tradiționale cu cele digitale, campaniile de marketing nu vor da rezultate.

Rezultatele sondajului global realizat de Regus se bazează pe răspunsurile a peste 17.000 de manageri și patroni din 80 de țări.

„Pe măsură ce companiile ies din criză, acestea revin din ce în ce mai mult asupra practicilor de lucru dinaintea recesiunii și optează pentru strategii competitive mai flexibile. De la managementul lanțului de aprovizionare, la învățarea practicilor de lucru, la „cloud computing", la folosirea din ce în ce mai intensă a comunicațiilor video și a muncii în deplasare, niciun domeniu de afaceri nu este trecut cu vederea. Dezvoltarea rapidă a mediilor sociale ca instrumente de bază în afaceri și ca instrumente foarte bune de achiziție, face, în mod clar, parte din acest proces de transformare, având în vedere că tot mai multe companii profită de acest mijloc pentru a crește loialitatea clienților existenți", precizeaza purtătorul de cuvânt al Regus.