.

Dublarea echipei Grapefruit în ultimul an culminează cu numirea în funcția de managing director a Anei-Maria Bogdan (foto), omul care s-a aflat în ultimii ani în spatele strategiilor digitale ale ING Bank, KanalD, Altex și Zapp. Cu 12 ani de experiență în marketing și digital în câteva din cele mai pretențioase industrii – telecom, retail, banking, media & advertising, Ana-Maria Bogdan s-a alăturat echipei Grapefruit în poziția de Managing Director și va conduce agenția din biroul acesteia din București.

"Pentru că experiența Andei (cum îi spunem noi) îmbină foarte bine digitalul cu marketingul – cele două arii predilecte ale Grapefruit -și pentru că dintotdeauna ne-am înțeles excelent, am decis că ea este omul potrivit pentru a conduce agenția de acum înainte", precizează Ștefan Liuțe, director de strategie și co-fondator Grapefruit. "Experienței profesionale i se adaugă cea managerială, Anda formând și conducând echipe în trei companii anterioare. Venirea ei va consolida echipa extinsă a Grapefruit, va aduce o excelentă înțelegere a perspectivei clientului în relația cu agenția și ne va ajuta să creștem expertiza noastră în digital și marketing".

Ana-Maria Bogdan nu se află la primul rol într-o agenție, cariera ei începând în anul 2000 în cadrul Ogilvy Interactive, prima divizie de internet afiliată unei agenții multinaționale din România.Aici și-a început ucenicia cu online copywriting, arhitectură informațională și responsabilități de client service pentru proiectele digitale. Ulterior, toate pozițiile ocupate în companii precum Zapp/Telemobil, Altex, Kanal D și ING au avut ca numitor comun crearea unor echipe dedicate unor astfel de proiecte.

Ultimul rol, în cadrul ING Bank ca Internet Channel Development Manager,a însemnat pentru Ana-Maria Bogdan dezvoltarea strategiei de business online a băncii, coordonarea unei echipe dedicate de digital responsabilă pentru generarea de sales lead-uri, lansarea celei de-a doua versiuni de interfață pentru Home’Bank și lansarea serviciului de mobile banking. Viziunea, flexibilitateași consecvența strategiei de digital a ING au fost de trei ori premiate în 2010: titlul "Webvertiserul Anului" din partea IAB România, clasarea serviciului Home’Bank pe primul locîn topul celor 15 servicii de internet banking evaluate pe baza a 60 de criterii specifice mediului digital de către Padicodeși, nu în ultimul rând, desemnarea ING Bank drept banca anuluipentru servicii electronice de plată la distanță, în cadrul celei de-a treia ediții a Galei Online Banking organizată de e-Finance.

Tot Ana-Maria Bogdan a fost în spatele lansării unor site-uri corporative și de produs pentru Zapp, Evenimentul Zilei, Prima TV și Kanal D, precum și a platformei de comerț electronic pentru vânzările B2B (business-to-business)si B2C (business-to-consumer) pentru Altex și Media Galaxy. Timp de 4 ani, a coordonat dezvoltarea portalului mobil ZappMobile care oferea clienților conținut în timp real (știri, rezultate sportive, loto), informații utile și servicii integrate web-SMS, dezvoltări care la acea vreme (2001-2003) au reprezentat premiere pentru România.

Ana-Maria Bogdan a absolvit un Executive MBA la University of Sheffield cu specializare în managementul schimbării, precum și două programe de Master în comunicare și relații publice. Din 2006, Ana-Maria Bogdan este membră în Consiliul Director al IAB România, calitate în care a contribuit la elaborarea standardelor specifice industriei online, precum și la câteva proiecte cu caracter educațional.
După patru ani de colaborare cu Grapefruit în calitate de client, Ana-Maria Bogdan spune că ceea ce i-a adus în același birou este potrivirea de caracter. "Nu ne leagă doar rezultatele pe care le-am avut împreună în proiectele ING și Kanal D. Este vorba de ceea ce ne inspiră, de ceea ce ne motivează să facem ce facem azi, de o viziune comună asupra viitorului, de lucrurile despre care ne place să vorbim sau să le facem în timpul liber".