.

Trecerea la cele veșnice a Omului Karol Wojtyla este cel mai impresionant eveniment al zilelor noastre, pentru oricine, indiferent de religia sa. Impactul major al personalității Papei Ioan Paul al II-lea asupra celor peste 1,120 miliarde de catolici din întreaga lume pe care i-a păstorit, influența sa majoră asupra liderilor lumii politice și economice denotă harul divin cu care a Papa fost hărăzit. Catolicii consideră fiecare Papă reprezentarea lui Isus pe Pământ. El este, totodată, episcopul Romei, șeful statului Vatican, șeful Bisericii Catolice - fiind un monarh absolut, cu o putere discreționară, ale cărui decizii nu pot fi contestate de către nimeni. În ciuda acestei puteri absolute, Papa Ioan Paul al II-lea a fost unul dintre cei mai blânzi, înțelegători și strategici lideri ai secolului al XX-lea.

De la cer la Internet
'Sfântul Părinte a murit în această seară la 21:37 în apartamentul său privat', s-a transmis, printr-un simplu document Word jurnaliștilor celor mai importante canale media din toată lumea. Prin Internet, wireless, prin fluxurile agențiilor de știri sau prin satelit, acest trist anunț a fost cel mai emoționant mesaj, la scar[ mondială, din acest an. Născut pe 18 mai 1920, la Wadowice - Polonia și decedat la 2 aprilie 2005 la Vatican, Karol Wojtyla rămâne în istorie ca primul Papă slav. Iar acum, mai mult ca niciodată, mediatizarea evenimentului suferințelor, a morții și înhumării sale duce la creșterea exponențială a personalității sale de trimis al Domnului pe Pământ. Papa Ioan Paul al II-lea a fost ales ca Pontif în 1978, la vârsta de 58 de ani, fiind primul papă ne-italian, după olandezul Adrian al VI-lea, ce a condus Vaticanul între 1522 - 1523. În timp ce toată lumea își aduce aminte despre influența Papei asupra gravelor probleme sociale, ca eutanasia și combaterea SIDA, el va ocupa un loc istoric de seamă ca primul pontif dedicat tehnologiei computerizate. Papa Ioan Paul al II-lea a influențat, în ciuda imaginii conservatoare a bisericii, și tehnologiile de ultimă generație. Astfel, a militat pentru introducerea Internetului în Biserică, drept canal alternativ de comunicare la scară globală. Trecerea Vaticanului la Societatea Informațională i se datorează într-o măsură covârșitoare, numai și prin contractul dintre Sfântul Scaun și compania americană Verizon din 2004. Astfel, mesajul papal cotidian era transmis pe telefonul mobil fiecărui credincios abonat la acest serviciu special. Istoria trecerii Vaticanului în era comunicațiilor este lungă și poate fi ilustrată prin cuvintele Sorei Mary Ann Walsh - o purtătoare de cuvânt la U.S. Conference of Catholic Bishops: 'Oamenii încearcă întotdeauna să găsească căi directe de a ajunge la Dumnezeu'.

Papa a promovat New Media
Cu ceva timp în urmă, Vaticanul a pregătit pe website-ul său (www.vatican.va) o pagină specială pentru Papă, prin care acesta trimitea mesaje de pace și alinare celor nevoiași.
'Însă Internetul nu va putea niciodată să înlocuiască profunda experiență a credinței în Dumnezeu, ce trăiește, se relevă și ne atinge cu sfințenia Sa numai prin Biserică. Internetul poate furniza un ajutor pentru înțelegerea mai profundă a lui Hristos de către comunitate și mai ales pentru susținerea morală a credincioșilor mai tineri, aflați la începutul unei vieți de credință', a declarat Papa Ioan Paul al II-lea la a 36-a ediție anuală a Ziua Comunicării Mondiale din 2002.
Sub conducerea unui lider luminat ca Papa, Vaticanul a recurs la numirea Sfântului Isidore din Sevilia, cunoscut pentru activitatea sa pe tărâmul educației, ca patron spiritual al utilizatorilor de computer, a tehnicienilor IT și a utilizatorilor de Internet.
În 2001, în urma unei gale festive îndelung mediatizate, s-a deschis pentru public Centrul Cultural Papa Ioan Paul al II-lea de la Washington D.C. Acesta dispune de 5 galerii interactive, ce-i determină pe vizitatori să devină parte a istoriei digitale ce se desfășoară chiar sub ochii lor.
Până și înrăutățirea sănătății Papei din ultimele săptămâni a determinat o accelerare, fără precedent, a traficului pe website-ul oficial al Vaticanului, care a culminat vineri, 2 aprilie, ziua morții Papei. Catolicii americani au putut trimite online rugăciunile lor pentru sănătatea Papei, prin mai multe canale dedicate: Franciscan Friars, St. Anthony Shrine și Your Catholic Voice, finanțate direct de către Biserica Catolică.
Papa Ioan Paul al II-lea însuși emitea în februarie 2005 o scrisoare prin care sfătuia Biserica să nu evite media, inclusiv Internetul, pentru difuzarea mesajelor sale în lumea întreagă: 'Mass media poate și trebuie să promoveze dreptatea și solidaritatea'.