.

Potrivit unui studiu comandat de Comisia Europeană, tehnologiile precum rețelele wireless, tabletele și telefoanele portabile, pot accelera tratamentul pacienților, pot îmbunătăți comunicarea între medici și asistenți și pot face informațiile medicale și de procedură mai ușor disponibile pentru doctorii stagiari din spitale.

Studiul efectuat de Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) a evaluat impactul introducerii noilor tehnologii de colaborare de la Cisco și Nervecentre la Nottingham University Hospitals NHS Trust (NUH). Raportul arată o îmbunătățire semnificativă în privința siguranței pacienților, eficienței operaționale și conducerii clinicii în cadrul departamentului de gardă de noapte 'Hospital at Night' (H@N).

Noile sisteme pentru spitale includ o rețea medicală Cisco de calitate, care oferă atât accesul cablat cât și fără fir; un sistem de management al forței de muncă în timp real de la Nervecentre și 11 tablete Cisco CiusTM, pentru a fi folosite de către coordonatorii H@N.

Puncte cheie:

Potrivit raportului ACCA, printre beneficiile oferite de folosirea acestor tehnologii se numără:

•Reinvestirea a 300.000 de lire sterline, echivalentul a 8.000 de ore, în suport clinic adițional pentru îngrijirea pacienților, ca urmare a noilor tehnologii mobile, care le permite să lucreze pe secții și să ofere îngrijire medicală în mod direct;

•Prin utilizarea mai eficientă a resurselor au fost generate economii de 97.000 de lire sterline pe an, datorită schimbării metodei de lucru în schimburi a lucrătorilor medicali;

•Tabletele Cisco Cius si telefoanele portabile IP oferă personalului de îngrijire acces mai bun la cele mai recente informații despre pacienți, în afara orelor de lucru tradiționale, atunci când medicii specialiști pot să nu fie prezenți fizic în spital. Acest lucru ajută la accelerarea tratamentelor și la reducerea timpului de spitalizare, iar până acum a generat economii anuale de 292.000 de lire sterline;

•Economiile generate de tehnologiile Cisco și Nervecentre au acoperit costul acestor tehnologii în 4 luni.

Alte avantaje semnificative observate de NUH includ:

•Îmbunătățirea siguranței pacienților ca urmare a introducerii de instrumente care prioritizează îngrijirea pacienților cu stare acută;

•Gradul de satisfacție a personalului medical a crescut semnificativ prin îmbunătățirea comunicării în cadrul echipelor;

•Prelucrarea digitală a informațiilor a îmbunătățit considerabil administrarea informațiilor și administrarea muncii doctorilor stagiari;

Rezultatele și beneficiile sunt publicate ca parte a studiului realizat de ACCA privind impactul tehnologiilor IT&C în cadrul sistemelor de furnizare de asistență medicală, 'Collaboration and communication technology at the heart of good clinical governance'. Înaintea studiului, s-a realizat o evaluare privind folosirea telefoniei fără fir și a mesajelor în cadrul Departamentului de urgență al NUH.

Caracteristici principale:

Provocarea

•NUH este al patrulea spital universitar ca mărime din țară, cu peste 13.000 de angajați, care oferă o gamă largă de servicii unei populații de aproximativ 2,5 milioane de oameni

•NUH a introdus conceptul H@N atât în City Hospital Campus cât și în Queen's Medical Centre în 2006, cu scopul de a reduce numărul de ore lucrate de medicii stagiari, fără a compromite calitatea serviciului medical ori siguranța îngrijirii pacienților

•Deși inițial a avut succes, personalul a început să aibă temeri cu privire la metodele fixe de comunicare folosite de echipă, temându-se că sistemul generează întârzieri inutile, care amenință calitatea și siguranța serviciului de îngrijire

•Alte probleme identificate se refereau la potențialele încălcări de confidențialitate a datelor pacienților, păstrarea defectuoasă a datelor, neangajarea medicilor seniori în program, sau insuficienta pregătire pentru aceste tehnlogii a coordonatorilor H@N, asistente medicale cu experiență care își petreceau acum majoritatea timpului la un birou, răspunzând la telefon.

Soluția

•În urma unei reexaminări interne a serviciilor existente ale H@N, au fost recomandate o serie de schimbări operaționale, inclusiv investițiile într-un sistem IT&C inteligent;

•În plus față de rețelele cablate sau wireless, telefonia Cisco a fost introdusă atât pe rețeaua fixă, cât și pe cea mobilă, prin unități portabile care foloseau rețeaua wireless;

•Nervecentre a fost lansat în Septembrie 2010, pentru a crește eficiența și eficacitatea sistemului H@N, adaptat cerințelor NUH, de comun acord cu personalul;

•Tableta de business Cisco Cius oferă colaborare mobilă extrem de sigură și capabilități de calcul. Conceput special pentru utilizarea în afaceri, tableta a fost introdusă pentru a permite coordonatorilor H@N să vadă instantaneu ce pacienți urmează să fie văzuți, starea tuturor sarcinilor restante și volumul de muncă pentru fiecare membru al echipei;

•Tableta Cisco Cius a repus coordonatorii H@N în serviciu, dându-le libertatea să își părăsească birourile și să meargă pe secții pentru a oferi suport clinic acolo unde era nevoie, rămânând permanent în contact cu toți membrii echipei H@N;

•Noua soluție a ajutat NUH să rezolve problema recrutării coordonatorilor H@N. În timp ce, anterior implementării tehnologiilor, asistentele medicale erau reticente în a accepta un loc de muncă de birou, noile sisteme mobile au redus numărul posturilor vacante

•Gradul de satisfacție a crescut de la 60% la 90% în cadrul pesoanelor intervievate