.

Impactul și implicațiile noilor tehnologii au transformat modul în care publicul are acces la informație. Spectrul larg de dispozitive tehnologice continuă să influențeze activitatea companiilor, acestea devenind în cele din urmă, instrumente de bază prin care organizațiile își exercită practicile. Marile companii care furnizează tehnologie știu faptul că inovația este singura cale spre progres, motiv pentru care piața este constant asaltată de varii tehnologii inovative.

Conform rezultatelor unui sondaj realizat în cadrul Conferinței Internaționale SAP World Tour 2011, eveniment ce a avut loc pe 1 iunie la București, peste 50% din reprezentanții companiilor participante au declarat că sunt dispuși să investească mai mult de 3,5% din cifra de afaceri în implementarea noilor tehnologii. Astfel, un criteriu primordial în alegerea unui furnizor pentru implementarea unei soluții software în afaceri îl constituie expertiza în domeniu. Pentru 75% din cei chestionați, cel mai important criteriu rămâne competența furnizorilor de IT în a livra servicii cu rezultate concrete, urmat de profesionalism, adaptabilitate, flexibilitate și reputația companiei. Costul serviciilor precum și disponibilitatea consultanților sunt de asemenea criterii importante în viziunea participanților la studiul realizat de SAP România.

„Este de necontestat faptul că noile tehnologii ajută la dezvoltarea activității organizaționale, tocmai de aceea, companiile ar trebui să considere implementarea acestora o investiție utilă și totodată o necesitate pentru afacerea lor." precizează Valentin Tomșa (foto), General Manager SAP România.

Dincolo de responsabilități și de specificul industriei, implementarea soluțiilor de Business Intelligence precum și modernizarea sistemelor informatice actuale în cadrul companiilor reprezintă pentru 70 % dintre managerii chestionati cele mai mari provocari. „Interesul pentru soluțiile de tip Business Intelligence a crescut față de anii trecuți, deoarece unii manageri au înțeles că agilitatea și viteza de reacție sunt factori decisivi în mediul economic actual." declară Valentin Tomșa.

Deși ratele de creștere pe toate segmentele economice s-au redus semnificativ în ultimii 3 ani pe fondul declinului global, criza financiară nu mai reprezintă o provocare esențială pentru 25% din cei chestionați, chiar dacă sistemul economic rămâne deocamdată o zonă vulnerabilă. „Dacă până acum companiile au fost nevoite să reducă costurile și să eficientizeze procesele operaționale, tendințele viitoare ar trebui să se canalizeze pe investiția treptată, proces ce rămâne, de altfel, principalul motor de crestere economică." conchide Valentin Tomșa.

Viziunea managerială, oportunitățile oferite de piață dar și nivelul investițiilor determină, pentru 60% dintre respondenți, atât dezvoltarea unei afaceri cât și evoluția acesteia. Astfel, tot mai mulți angajatori au în vedere pregătirea profesională a potențialilor angajați dar și a personalului - criteriu important ce figurează pe primele 3 poziții în viziunea directorilor pentru dezvoltarea unei companii.

Referitor la comportamentul consumatorilor de servicii IT, peste 50% dintre companiile românești aleg servicii specializate de consultanță IT datorită costurilor mai reduse, eficienței și productivității.

În studiu au fost incluse peste 250 de companii ce activează pe diferite segmente ale economiei și peste 450 de respondenți.