.

Când începi să pierzi clienți, este deja un pic prea târziu să te mai întrebi unde și când ai greșit. Este preferabil să afli din timp ce nu merge și pentru acest lucru Wizrom Software a lansat aplicația WizWhy cu care țintește companiile din segmentul serviciilor, destul de afectate de criza economică.

„Companiile care urmează să își schimbe partenerii de afaceri au un comportament ce poate fi stabilit statistic și pe baza căruia se pot crea profile. Noi propunem o soluție care evidențiază anumite particularități ale partenerului de business care se pregătește să înceteze colaborarea, pe baza istoricului relației evidențiat în baza de date. Acesta este doar un aspect al aplicabilității soluției de data-mining de care beneficiază clienții noștri. În același timp, WizWhy are capacitatea de a evidenția și ceea ce merge bine, astfel încât managementul să aibă posibilitatea de a analiza motivele și a lua măsuri ca rețeta succesului să fie extinsă la nivelul întregii afaceri", precizează Adrian Bodomoiu (foto), Managing Director Wizrom Software.

Principiul de funcționare este simplu: orice companie are o bază de date cu clienții și activitatea acestora. Aplicația WizWhy accesează baza de date, generând un set de reguli logice în care pe lângă informații cantitative sunt analizate și date calitative. Regulile găsite explică cu un procent mare de probabilitate de ce s-au obținut rezultatele analizate. Pe baza acestor reguli se pot pregăti anumite profile folosite pentru a face predicții. WizWhy este, de exemplu, cea mai folosită aplicație de predicție a riscului de către firmele de asigurări din Ungaria. De altfel, sectoarele servicii financiare, respectiv marketing și cercetare de piață, se numără printre principalele beneficiare ale aplicației lansate de Wizrom Software.

„WizWhy, în plus față de conceptul „what if analysis" din aplicațiile clasice de Business Intelligence, găsește singur care sunt acele variabile care au impact semnificativ asupra rezultatelor, evitând subiectivitatea. WizWhy poate astfel descoperi un comportament neobișnuit al unui grup de clienți, prin analiza bazei de date, alertând managementul", precizează Adrian Bodomoiu.

Aplicația WizWhy este folosită la nivel mondial de aproape un deceniu, iar utilizatorii din România vor beneficia de experiența acumulată într-un produs software matur.