.

Domeniul CRM a avut, cu siguranță, momentele sale de succese și căderi. De la publicitatea exagerată facută acestuia, ca procedeu de vizualizare exhaustivă a relației cu clientul, conceptul s-a transformat într-o promisiune certă de software revoluționar, web-based, și într-un model de susținere a comunității, continuând să evolueze. Piața este însă în continuare dificilă și capricioasă, clientela insuficient pregătită, iar vânzările se situează încă mult sub așteptări.
Potrivit Gartner, piața mondială de software dedicat managementului relației cu clienții va crește cu 14,2% până la 8,9 miliarde de dolari în 2008. Previziunile analiștilor se bazează pe rezultatele legate de vânzările din 2007, care au totalizat 7,8 miliarde de dolari. Acest rezultat a fost comparat cu cel de aproximativ 6,5 miliarde de dolari în anul 2006. Conform acestor estimări, veniturile din CRM vor continua să crească în viitor până la aproximativ 13,3 miliarde de dolari în 2012. Sporul vizat se bazează substanțial pe succesul vânzarilor produselor SaaS (software-ca-serviciu), care au acaparat circa 14% din piață în 2007, adică mai mult de 1 miliard de dolari. Aplicațiile CRM open-source nu anunță creșteri semnificative, anticipând să rămână cu o cotă subunitară pe anul în curs. Din punct de vedere geografic, cele mai multe vânzări din 2007 s-au înregistrat în America de Nord (4,3 miliarde de dolari), pe când în Europa, ele s-au limitat la 2,6 miliarde de dolari. Specialiștii Gartner sunt de părere că în perioada următoare piețele emergente vor juca un rol important, zona Asia-Pacific urmând să înregistreze creșteri record ale cheltuielilor pentru CRM, de la 410 milioane de dolari în 2007 la 840 de milioane de dolari în 2012.

http://www.efinance.ro/articol.php?id_revista=200804&id_sectiune=ecoverstory&ordine_sectiune=1

Alte stiri - MONITORIZARE IT&C