.

Microsoft a pierdut in SUA o parte dintre utilizatorii motorului sau de cautare pe internet, Live Search, in fata Google si Yahoo!, potrivit firmei de cercetare ComScore. Cel mai mare producator de software din lume a atins luna trecuta o pondere de 8,5% din aceasta piata, in scadere de la 9,1% in aprilie. In acelasi timp, Google si-a marit cota de piata la 61,8%, iar Yahoo! a crescut la 20,6%. Companiile concureaza pentru o felie cat mai mare si pe piata de advertising online, estimata la valoarea de 41 miliarde dolari (26,3 miliarde euro). Aici, Microsoft are ca strategie pentru acest an consolidarea pozitiei ocupate in prezent, respectiv locul doi. Yahoo! a anuntat, la jumatatea acestei luni, ca a respins ultima oferta a Microsoft de a-i cumpara businessul de cautare online si 16% din actiuni pentru noua miliarde dolari (5,86 miliarde euro) si a comunicat ca a incheiat un parteneriat pe zece ani, pe segmentul publicitatii online, cu Google, punand astfel capat perioadei de incertitudini declansate de oferta de preluare, din februarie, a celui mai mare producator de software din lume, potrivit presei internationale. Inainte de a anunta acordul cu Google, Yahoo! primise o oferta ferma din partea Microsoft, de opt miliarde dolari pentru 16% din actiuni si de inca un miliard de dolari pentru businessul de cautare online. Microsoft a oferit inca un miliard de dolari pe an pentru profitul operational al Yahoo!, pe baza garantarii, timp de trei ani, a unui rate card superior pentru publicitatea asociata listarii rezultatelor cautarilor online, dar pachetul nu a convins managementul Yahoo!, care a optat pentru parteneriatul cu Google.

http://www.standard.ro/articol_49658_40/microsoft_pierde_in_fata_google.html

Alte stiri - MONITORIZARE IT&C