CG&GC Bucuresti si CTCE Piatra Neamt pun in functiune luna aceasta cel de-al patrulea nod electronic, de tip Software As A Service (SAAS) pentru administratia publica locala, de data aceasta in localitatea Piatra Neamt. Arhitectura acestuia are la baza produsul GoPrim Standard, o platforma software care asigura integrarea modulara a tuturor aplicatiilor specifice administratiei publice.
Primul nod, Eudis, a fost realizat in Judetul Mehedinti, si deserveste la acest moment peste 350.000 cetateni ai judetului, asigurand servicii software de specialitate la peste 90 de institutii publice locale (Consiliul Judetean Mehedinti, primarii, subordonate ale primariilor; servicii deconcentrate ale ministerelor in judet etc) .
Cel de-al doilea nod electronic a fost lansat la inceputul anului 2008, prin semnarea unui parteneriat cu ARA SOFTWARE, furnizorul de servicii IT&C pentru adminsitratia publica din judetul Arges. Prin achizitia si implementarea platformei software GoPrim Standard pe propriul nod electronic, ARA SOFWARE a pus la dispozitia clientilor sai doua categorii de servicii electronice:
- Taxe si impozite locale
- Evidenta populatiei si stare civila
Cel de-al treilea nod lansat, tot la inceputul anului 2008 si este in parteneriat cu firma EUROCONSULTING, din judetul Gorj. Prin achizitia si implementarea platformei integrate mai sus amintite, se asigura accesul la o gama completa de servicii, dintre care, cel mai important este accesul la serviciul de taxe si impozite locale ( inclusiv serviciul de urmarire creante bugetare din partea cetateanului) catre 17 primarii din judet.
Incepand cu luna septembrie 2008, va fi pus in functiune nodul CTCE din Piatra Neamt, dimensionat si configurat pentru gestionarea de pana la 200 de clienti (consilii locale, consilii judetene , servicii deconcentrate ,etc).
Acest nod va fi cel mai amplu, deoarece va acoperi toate procesele specifice administratiei publice locale, punand la dispozitia acesteia intregul pachet integrat de servicii software de specialitate, sustinut de platforma software GoPrim Standard: taxe si impozite locale, salarizare pentru diverse categorii de personal ( invatamant/ functionari publici/ aparat contractual/ alesi locali), dosarul functionarilor publici, registrul agricol, stare civila, asistenta sociala, managementul petitiilor si audientelor, urbanism si amenajarea teritoriului , registratura electronica, raportari consolidate, generator de declaratii txt/dbf pentru raportari catre institutiile administratiei centrale.
Cornel Giurgea, CEO CG&GC IT SA declara: „Dupa 4 ani de investitii, de munca „pe branci” (...in fata calculatorului) a unor echipe de oameni pasionati si dedicati acestui proiect din CG&GC si CTCE din PIATRA NEAMT, afirm cu multa satisfactie si incredere in viitor : <AM REUSIT. Din acest moment vom zbura !> suntem singura companie de consultanta software din Romania care implementeaza conceptul „SAAS” in administratia publica locala.”
„Pornind de la realitatea existentei unor bugete mici dedicate solutiilor de management integrat, pentru nevoi atat de mari (legislatie complexa; raportari multiple si complexe) am creat aceasta platforma integrata pentru managementul activitatilor specifice institutiilor din cadrul administratiei publice locale. Platforma dezvoltata se numeste GoPrim Standard, dezvoltata in tehnologie Microsoft .net, Micrososft SQL Server si este inregistrata la ORDA. Platforma asigura integrarea modulara a tuturor aplicatiilor specifice administratiei publice locale”
Dna Mary Niculae, Director CG&GC Software Solutions srl , afirma : „avantajul major este dat de raportarea consolidata la nivel de judet, de modul de lucru unitar pentru toti funcționarii din administratia publica locala, de accesul online la informatie si de posibilitatea de a lua decizii eficiente si rapide. Se pare ca aceasta strategie de dezvoltare regionala , este de abia la inceput de drum. Suntem in discutii cu mai multi jucatori din domeniul privat, care au diferite competente in domeniu si care sunt interesati in a prelua acest <nod> la cheie. Produsul poate acoperi cerintele tuturor tipurilor de institutii din cadrul administratiei locale,, indiferent de dimensiunea acestora, la costuri corelate cu bugetele reduse si chiar cu personalul de specialitate insuficient.”
Gabriel Halalai, Director General Adjunct al CTCE Piatra Neamt spune: “ avem un numar de peste 300 de clienti in administratie pentru care prestam diferite servicii. Succesul pe care l-am inregistrat in anul 2007 cu proiectul EUDIS, ne-a dat increderea ca putem implementa astfel de proiecte si in alte judete. Pornind de la situatia reala, inregistrata mai ales in orasele mici si in comune unde bugetele sunt mici, resursele umane sunt insuficiente, am considerat ca doar o arhitectura software centralizata, care sa permita lucrul “in comunitate“ este sansa administratiei locale
Arhitectura produsului GoPrim Standard aduce mari avantaje, atat pentru utilizatorii finali: plati lunare sub forma ratelor fixe, usor de anticipat si de previzionat in bugetul local, cat si pentru producator, in esenta : actualizarea legislativa se face on line 24 din 24, direct pe nodul central, fara costuri suplimentare de deplasare, in locatii diferite”
„Cand am demarat proiectul cu CG&GC am avut o mica strangere de inima, pentru ca firma avea sediul tocmai in Bucuresti. Experientele noastre anterioare, colaborarile cu alte firme de profil nu au fost finalizate conform promisiunilor si contractelor incheiate. Acum, la 3 ani de parteriat, sunt convins ca am facut o alegere buna. In acest an am decis impreuna sa ne angajam intr-un alt proiect complex, acela de dezvoltare a unui ERP pentru administratia publica, care sa respecte aceleasi standarde tehnologice si care sa se integreze cu platforma GoPrim Standard . Finalul va fi deosebit: o singura platforma software, o singura baza de date, care va acoperi toate nevoile clientului, indiferent de tip sau dimensiune. Am decis sa investim si noi direct intr-un nod electronic ( hardware &software) care sa aiba ca scop principal preluarea clientilor traditionali CTCE. Acestora le vom pune la dispozitie accesul la acest nou instrument performant. Nu ne va fi usor, avand in vedere ca trecerea de la tehnologia FOX catre o tehnologie de ultima ora implica un efort considerabil in implementare. Stim insa ce avem de facut, avem experienta, avem avansul tehnologic si, mai ales, increderea in serviciile pe care le prestam , de cea mai buna calitate pentru administratia publica » spune Ion Vranceanu, Director General al CTCE Piatra Neamt:
Nodul electronic de tip SAAS impune o infrastructura centralizata software & hardware& comunicatii dedicata Managementului integrat al proceselor specifice unei institutii din administratie, indiferent de dimensiunea acesteia.
Beneficiarul are acces la gama de servicii software de specialitate prin intermediul internetului in schimbul unui abonament lunar (inchiriere). La incetarea contractului, acesta are drept de optiune:
- continuarea contractului de prestari servicii, in aceleasi conditii sau conditii negociate intre parti
- achizitia licentei de produs, la o valoare reziduala, stabilita prin contractul initial.
Furnizorul, pe tot parcursul derularii contractelor are obligatia sa :
- asigure gazduirea bazelor de date ale clientilor
- asigure confidentialitatea datelor
- asigure securitatea datelor ,cu solutie de back up
- asigure actualizarile legislative impuse , in mod automat,instantaneu
- asigure suport si help desk on line
- “livreze “ datele intr-un format agreat de parti
- training permanent
Modul acesta de lucru intervine atunci cand o institutie opteaza pentru externalizarea serviciilor IT&C, fara o preocupare investitionala in echipamente si solutii profesionale complexe. In genere, acest mod este agreat de acele institutii care:
- nu detin specialisti in IT&C
- nu au o strategie de informatizare pe termen mediu si lung. in vederea dezvoltarii de proiecte IT&C
- nu detin resurse financiare pentru dezvoltarea de proiecte integrate IT&C ( Comunicatii; Securitate; Training; Licente software; Hardware ) la nivelul organizatiei si subordonatelor ei
Beneficile nodului electronic:
- Conceperea si practicarea unui sistem bazat pe rate lunare fixe, usor de anticipat si de previzionat in bugetul local, achitate de catre fiecare institutie in parte si reprezentand contravaloarea pachetului de servicii de care beneficiaza.
- Implementarea corecta, in mod unitar si in timp real a modificarilor legislative in domeniu
- Bugetarea corecta a cheltuielilor.
- Folosirea aceluiasi instrument de lucru pentru toate institutiile implicate.
- Posibilitatea consolidarii datelor la nivel de judet
- Raportari lunare consolidate, in regim real;
- Raportari lunare consolidate, in regim real, catre organele de stat implicate ( Casa Judeteana de Asigurari Sociale; Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate, Trezorerie, Banci, Directia Judeteana de Statistica etc);
- Reducerea costurilor cu personal specializat in fiecare institutie;
- Reorganizarea si planificarea riguroasa a resurselor implicate ( umane, financiare, materiale)
- Timp minim de raspuns;
- Arhiva electronica a tuturor documentelor oficiale
- Asigurarea unui instrument performant de management institutional
- Imbunatatirea actului administrativ
- Îmbunătățirea duratei de soluționare a cererilor cetățenilor, si a agentilor economici ,prin folosirea portalului sau a aplicatuilor infochiosc
Despre CG&GC Inteligent Technology S.A
CG&GC Inteligent Technology S.A este prezentă de 18 ani pe piața de IT&C din România și deține un portofoliu complet de proiecte si soluții integrate IT&C, cu un nr de peste 50 de certificari de personal si ale firmei , obtinute de la parteneri de renume international, cum ar fi : Microsoft , Fujitsu Siemens Computers, Lexmark, HP, Konica Minolta, Toshiba, Allied Telesyn, Panasonic, Vodafone, GoPro, Bitdefender. Firma pune un mare accent pe gama de servicii dedicate clientilor sai , cum ar fi: consiliere profesionista in vederea achizitionarii echipamentelor, analiza costului total de exploatare, service autorizat si mentenanta on site, consultanta financiara, analiza de business, consultanta resurse umane, securitate, comunicatii, retelistica, hardware si software.
CG&GC Inteligent Technology S.A si-a propus in 2008 o crestere de afaceri de 40 % fata de anul precedent , care este peste media pietei IT din tara , tintind spre o cifra de afaceri de 28 milioane euro. Realizarile la final de iunie , au fost conforme cu planificarea : 14 mil euro ceea ce este o evolutie deosebita , avand in vedere sezonalitatea pietei IT unde se realizeaza in general in ultimul trimestru al anului , peste 40 % din volumul anual
Din octombrie 2007, Divizia Software a format o noua companie, CG&GC Software Solutions srl , care, la acest moment, detine un numar de 25 de specialisti : manageri de proiect, consultanti, analisti – implementatori, dezvoltatori, cu un plan de afaceri, in anul 2008, de 1 mil euro pentru servicii in domeniul consultantei si implementarii de solutii software profesionale.
Filiale in 17 resedinte de judet: Arad, Bucuresti, Bistrita, Botosani, Brasov, Buzau, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Dr.Tr.Severin, Galati, Iasi, Oradea, Suceava, Targu Jiu, Timisoara, Tulcea
Sediul central: Bucuresti, Sos Oltenitei 105A, tel: 021-332.24.24; fax: 021-332.27.27.
Despre CTCE Piatra Neamt :
Domeniul principal de activitate: activitati de servicii in tehnologia informatiei
Reprezentante in tara: Bucuresti:( Str.Dr. N. Manolescu, nr. 9-11, sector 5, Tel : 021-4103898, Fax : 021-4119216)
Principala piață a afacerilor: institutii bugetare, institutii din administratia publica locala si centrala, regii autonome, societati comerciale, etc