.

  • Premiile Galei "COMUNIC@ŢII Mobile" s-au perfectat şi democratizat de la an la an. De aceea, ele sunt valoroase şi deloc numeroase, pentru că vizează esenţele şi valorizarea pentru crearea unor ierarhii care contează. Astfel, pentru ediţia din 2008, am ţinut cont de voturile celor peste 5500 de votanţi online, care au fost consultaţi timp de 60 de zile, rezultatul acestui vot popular a fost analizat de către juriul specialiştilor revistei, care poate fi con­sultat în caseta redacţională. Specialiştii vizaţi de premiile revistei au fost recuzaţi de la această consultare. Decizia finală în privinta premiilor a aparţinut juriului redacţiei noastre. În acest fel, am reuşit să suprapunem trei planuri decizionale, primul - votul popular, al doilea, votul ştiinţific şi al treilea votul intern al revistei. Am avut, în acest fel, convingerea că ştim exact care sunt percepţiile pieţei, în deplin acord cu ideile celor care analizează această piaţă, din spatele unor tabele dotate cu judecăţi de valoare. Exerciţiul nostru are, credem, mai multă greutate decât voturile politice din acest an, care au dus la crize şi convulsii sociale, din cele mai diverse. Tocmai în sensul continuităţii valorilor, vom analiza şi în 2009 rezultatele industriei de IT&C din România, după sintagma deja citată a lui Eugen Preotu "IT-ul devine utilitate şi se transformă în meşteşug", iar Comunicaţiile sunt "inima noilor tehnologii", dar şi noua paradigmă după care vom judeca raporturile de putere dintre industriile performante. Tot în 2009 dorim să atragem în această investigaţie de piaţă şi expertiza unor companii de sondare a opiniei publice, pentru realizarea unor ierarhii şi analize cât mai exacte. Asta pentru că piaţa românească este încă o mare necunoscută pentru marile economii din Europa, nemaivorbind de SUA, Orientul Apropiat sau zona Asia Pacific. Dacă noi singuri nu avem acurateţea de a ne indexa şi promova valorile, atâtea câte sunt, nimeni nu ne va face acest serviciu. Dimpotrivă!