.

Suedia este prima tara unde publicitatea pe Internet o depaseste pe cea din televiziune, potrivit unui studiu al GroupM, firma de media buying detinuta de WPP. Anul acesta, reclamele online vor ajunge la 19,5% din totalul bugetelor de publicitate, iar cele TV la 19,2% Raportul mai arata ca si in Marea Britanie Internetul va avea o cota mai mare decat TV-ul pe piata de publicitate, acest lucru fiinda asteptat insa in 2009, conform WorldScreen. Cheltuielile pe segmentul online vor creste cu aproape 31% anul acesta, ajungand la 4,57 miliarde euro. In televiziune, se estimeaza ca sumele alocate pentru advertising vor fi cu un singur procent mai mari decat cele de anul trecut, ajungand la valoarea de 4,85 miliarde euro. Pana la sfarsitul anului, publicitatea online va avea o cota de 24,8% pe piata britanica, TV-ul situandu-se la o distanta redusa, cu 26%. Situatia se va schimba anul viitor, cand cresterea estimata de 6% a reclamelor pe web va plasa acest mediu inaintea TV-ului. In Statele Unite, publicitatea online o va depasi pe cea din ziare in 2011, cu o valoare de 42,1 miliarde euro, fata de 40,8 miliarde, conform unui studiu realizat de compania de analiza Veronis Suhler Stevenson citat de Financial Times (FT). Potrivit FT, publicitatea din ziare va fi depasita de cea pe Internet inca de anul acesta in Marea Britanie si Suedia. In SUA, reclamele TV vor ramane pe primul loc in topul cheltuielilor de publicitate din 2011, cu o valoare de 58,5 miliarde euro.

http://www.bizcity.ro/marketing/2008-incepe-suprematia-publicitatii-online-35453.html

Alte stiri - MONITORIZARE IT&C