.

2008 se anunta extrem de agitat pe piata de media si publicitate, cu o crestere in continuare a concurentei si cu numeroase achizitii previzibile atat in presa scrisa sau online, cat si pe segmentul de televiziune. Cum va arata piata de publishing?

Cosmina Noaghea, director publishing al PubliMedia: „Piata de publishing in 2008 probabil ca va fi si mai aglomerata decat in acest an, cel putin pe segmentul revistelor glossy pentru femei si al revistelor specializate, iar publicatiile existente vor investi tot mai mult in marketing. Competitia pentru cititori tot mai selectivi va creste si se vor dezvolta mult editiile online ale publicatiilor, ca o incercare de compensare a numarului de cititori pierduti in print si pentru a obtine o audienta totala mai mare“. 

Ce vor face editiile print ale ziarelor/revistelor pentru a rezista concurentei new media?

Claudiu Serban, director general adjunct al Ringier: „Ca in orice piata complexa, cum este cazul pietei media, nu exista retete general valabile. In mod cert, promotiile puternice ajuta, cel putin pe termen scurt, dar exista si un revers al medaliei, care ar trebui probabil analizat cu mai multa prudenta de catre noi toti“.

Cat de mult va mai scadea consumul de televiziune in 2008?

Anca Budinschi, director executiv al Pro TV: „Intr-un fel reiese ca pana acum televiziunea a stat linistita pentru ca era internetul fragil. Nu este asa, concurenta intre televiziuni ne-a tinut mereu in priza. Eu privesc internetul ca pe un mijloc de promovare. In fond, este la indemana oricui sa-si lanseze propriile site-uri unde sa-si regaseasca publicul, daca acesta pleaca din TV. Marea problema a statiilor mari nu este new media, ci tot televiziunea, statiile mici. Publicul s-a impartit intre mai multe canale“.

http://www.businessmagazin.ro/media-marketing/2008-tulbure-pentru-presa.html?5545;2327186

Alte stiri - MONITORIZARE IT&C