.

Sub impulsul orientării consumatorilor de informație către internet, grupurile media autohtone investesc masiv în proiecte online în căutarea unor noi surse de venit, dar și pentru a susține canalele tradiționale.

Mai multe studii recente arată că tinerii citesc tot mai puțin ziarele tipărite, preferând în schimb să se informeze din mediul online. Cele mai importante trusturi românești încearcă să se adapteze noilor obiceiuri de consum și dezvoltă platforme online care nu doar reproduc pe internet articolele din ziare, ci oferă informație complementară și permit interacțiunea cu publicul. Și televiziunile apelează la internet, atât pentru a-și susține brandurile, cât și pentru a atrage noi venituri. Site-ul postului Antena 3, de exemplu, a fost dezvoltat constant de la apariția pe piață cu informații suplimentare, secțiuni video și de comunicare cu vizitatorii. Potrivit lui Bogdan Pitaru, redactor-șef al antena3.ro, site-ul și-a construit o dinamică personală prin creșterea numărului de materiale proprii și a adaptărilor din presa internațională, ca și prin lansarea unor noi secțiuni, de exemplu, Dosarele Antena 3. În plus, se mizează pe interacțiunea cu publicul prin intermediul forumurilor dedicate emisiunilor de la TV, se încurajează adăugarea de materiale proprii, text sau video, de către consumatori. Site-ul prosport.ro a adoptat o strategie asemănătoare, transformându-se într-o platformă complexă de comunicare. „Este, practic, o agenție de știri sportive, cu echipă dedicată formată din șase persoane, în care informațiile sunt actualizate la fiecare oră“, spune Dorin Chioțea, special project manager Ringier Romania.

http://www.capital.ro/articole/presa-autohtona-intra-in-cursa-online/106502

Alte stiri - MONITORIZARE IT&C