.

Spoturile care au rulat la TV in 2007 sunt mediocre, in cel mai bun caz decente, cred publicitarii care au participat la un sondaj realizat de EVZ.

Agentiile de publicitate Leo Burnett, McCann Erickson si Next Advertising au lansat cateva dintre cele mai bune reclame ale anului 2007. Aceleasi agentii, insa, au produs si spoturi mai putin fericite, categoria fiind mult mai ofertanta decat prima. Aceasta este concluzia sondajului realizat de EVZ, la care au participat sase directori de creatie. Publicitarii au votat reclamele care s-au evidentiat anul acesta avand drept criterii claritatea mesajului, caracterul inovativ, efectul-surpriza si modul in care este surprinsa realitatea.     Desi multe agentii de publicitate au castigat anul acesta premii pentru creativitate si eficienta la concursuri din tara si strainatate, oamenii din industrie le desconsidera pe acelea care si-au facut un portofoliu de trofee pe seama lucrarilor realizate special pentru aceste festivaluri (ghost-uri). Astfel, reclamele anului 2007 au fost catalogate drept mediocre, iar cele bune sunt, de fapt, „decente”, au spus publicitarii.

Umorul si originalitatea, la rang de virtute
Cand o reclama „circula de zor pe net, inseamna ca place”, spune Sorin Predescu, de la Brandstalk. Acesta este cazul spotului „MMS”, de la Cosmote (Cohn& Jansen / Ashley&Holmes), care este „pur si simplu savuros de romanesc” prin imaginea cu muncitorii care stau, in timp ce doar unul munceste, clientul care isi cumpara chiloti de la taraba din piata sau stalpul „plantat” in mijlocul unui loc de parcare. Publicitarii au votat in aceeasi masura reclame precum „Porcul” de la Boom (Leo Burnett), „Teava” de la MTV (McCann Erickson), „Povesti stanjenitoare” de la Furazolidon (Propaganda) sau „Mireasa” de la E-jobs (Leo Burnett) pentru umor, idee si dramatizare creativa. O alta categorie de reclame apreciata de publicitari este cea care surprinde prin inovatia in categorie. „Control” de la ING (Next Advertising) spune o poveste despre servicii bancare folosindu-se de iepurasi si porcusori care ne inmultesc banii, in timp ce „Reciclatorii” (Next Advertising) trage un semnal de alarma in legatura cu taierea masiva a copacilor folosindu-se de animatie. Intreaga campanie pentru Zaraza (Next Advertising) a fost apreciata de publicitari „pentru credibilitate si simplitate”, in timp ce campania „Ziua barbatului” de la Bergenbier (Leo Burnett) a fost votata pentru „respectul fata de publicul-tinta traditional masculin al brandului, chiar daca acesta presupune si curajul de a fi misogin”, a spus Ioana Manea, de la Loco Branding&Communication. Campaniile votate la categoria „cele mai slabe” nu si-au inteles publicul, nu au reusit sa comunice un mesaj clar si „atrag atentia printr-o memorabilitate negativa - nu le poti uita, pentru ca te calca pe nervi”, explica Manea.

 „Un an extrem de prost”
„Zmeura de aur” a primit-o un spot pentru Politia Rutiera (BadCat) realizat cu scopul de a atrage atentia asupra numarului mare de accidente in care sunt implicati motociclisti. Stilul sumbru, monologul actorului care joaca Moartea, precum si teribilismul motociclistului i-au facut pe publicitari sa considere abordarea stangace. Restul reclamelor din aceasta categorie au primit cu doar un vot mai putin. Printre ele se regasesc spoturi realizate de agentiile premiate la „cele mai bune”: Leo Burnett („Bona”, de la Prigat), McCann Erickson („Nasterea” de la Tnuva) sau Next Advertising („Teatru” de la Transavia).

http://www.evz.ro/article.php?artid=336377

Alte stiri - MONITORIZARE IT&C