.

La eMAG, cel mai mare retailer online din România, s-au comandat, de Black Friday, 250000 de produse È‹n valoare totală de 23 milioane de euro. „Numărul mare de produse din oferta specială de Black Friday și reducerile în valoare totală de 10 milioane de euro au susținut dublarea comenzilor față de anul trecut", precizează Iulian Stanciu, Director General eMAG. La startul Black Friday, ora 06:55, pe site-ul eMAG erau 100.000 de oameni. În momentul de vârf, au fost 160.000 de vizitatori simultan pe site, iar pe parcursul È‹ntregii zile, cel mai mare retailer online din Romȃnia a primit 3,1 milioane de vizite. Creșterea traficului față de anul trecut a fost susținută de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite și 13.000 de comenzi.

Cea mai mare comandă plasată de pe telefonul mobil, echivalentul a 22.000 de euro, a fost un Ford Kuga. Tot de pe telefonul mobil a fost comandat și un televizor 4K, redus de la 22.000 de lei la 17.000 de lei. Toate produsele din oferta de Black Friday sunt din gama curentă, iar trei sferturi au fost lansate È‹n 2013.

Livrarea produselor a È‹nceput de vineri, iar jumătate dintre acestea vor ajunge la clienți È‹n cursul zilei de astăzi, 25 noiembrie. Pȃnă la data de 29 noiembrie, toate comenzile vor fi livrate din depozitul eMAG acasă la clienți.

"Preluând o apreciere recentă, dacă ar exista un institut care să măsoare gradul de fericire a romȃnilor, așa cum este măsurată intensitatea cutremurelor, de Black Friday, pe 22 noiembrie, ar fi înregistrat cel mai ridicat nivel din acest an", spune Iulian Stanciu.

40.000 de tablete într-o singură zi

În total, clienții eMAG au cumpărat, de Black Friday, 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto și video, 45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere și mașini de spălat, până la mixere, storcătoare și expresoare. Cel mai rapid ritm de epuizare a stocului a fost raportat de categoria tabletelor de 99 de lei, cel mai mic preț al unei tablete vȃndute È‹n Europa. În primele 5 minute au fost vȃndute 1.000 de tablete, 3 tablete pe secundă. În topul vȃnzărilor s-a situat și categoria produselor de bricolaj pentru casă și grădină, cu 9.000 de produse, de la bormașini și lopeți de È‹ndepărtat zăpada, până la drujbe și mașini.

Prin intermediul eMAG Marketplace, cel mai bine s-au vândut jucăriile și cărțile: 10.000 de jucării și 17.000 de cărți vândute.

Peste 300 de cereri suplimentare pentru mașini

Pe parcursul unei singure zile, pe eMAG s-au comandat 60 de autoturisme în valoare de peste 1 milion de euro de la Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai și Mercedes-Benz. Mai mult, au fost generate peste 300 de cereri suplimentare din partea clienților care și-au dorit autoturismele, dar care nu au reușit să plaseze o comandă în oferta de Black Friday.

Din categoria auto a venit, È‹n acest an, și cel mai scump produs comandat online: Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, în valoare de 45.000 de euro. Primul autoturism, un Ford Focus, a fost deja livrat È‹n București.

Site-ul a funcționat perfect, ca într-o zi obișnuită

Site-ul eMAG a fost funcțional 100% pe tot parcursul zilei de Black Friday. Timpul de generare a paginilor către vizitatori s-a È‹ncadrat È‹ntre 0,01 și 0,2 secunde. Valoarea È‹nsumată a frecvențelor tuturor procesoarelor din serverele eMAG depășește 6.000 de GHz, echivalentul a 3.000 de sisteme de calcul obișnuite.

Despre eMAG:

eMAG este cel mai mare magazin online din S-E Europei și unul dintre creatorii pieţei de comerţ online din România. În 2012, eMAG vândut un produs la fiecare 10 secunde – de la laptopuri la electrocasnice, cărți, jucării sau produse cosmetice – și a livrat 12 milioane de tone de colete în toată țara. Lansat în 2001, eMAG s-a plasat în poziţia de lider constant al pieţei, ca urmare a orientării sale permanente către client, manifestată prin servicii ce creează noi standarde în piață, precum 30 de zile drept de retur, Service Pick Up and Return, Garanția Plus și Deschiderea coletului la livrare.