.

Industria globală IT&C a crescut cu mai puțin de 4% în 2000/01, ca urmare a celei mai scăzute rate de creștere (1%) a cheltuielilor pe informatică și telecomunicații în Statele Unite (principalul consumator global de IT&C) din ultimii 7 ani. Datele sunt cuprinse în studiul 'žDigital Planet 2002: The Global Information Economy', publicat de World Information Technology și Service Alliance (WITSA) pe 28 februarie 2002, la Congresul Mondial IT.

În cifre absolute, industria globală a crescut la 2.400 miliarde USD, de la 2,3 miliarde USD în 2001. În 2002, SUA au cheltuit pe IT&C 813 miliarde USD, în timp ce China și-a mărit cheltuielile IT&C cu 15%, ajungând la 66 miliarde USD. Unele țări au înregistrat o rată austeră de creștere a cheltuielilor IT&C - Brazilia %, Australia 2% și Canada 3% -, în timp ce Argentina, Portugalia și Israel au pierdut teren. Asia Pacific și Europa de Est au continuat să câștige cote din cheltuielile globale IT&C. Media de creștere în țările studiate a fost de 5%. China a depășit Vietnamul ca piață cu cea mai rapidă creștere în ultimii 8 ani, în timp ce Polonia, Columbia, India, Slovacia, Grecia, România și Brazilia au avut creșteri de mai bine de 15%. Țările în curs de dezvoltare joacă, deja, un rol tot mai mare pe piața globală de IT&C. Internetul și comerțul electronic au rămas un 'žloc luminos notabil' pe harta economiei globale, în ciuda reducerii cheltuielilor pentru produse și servicii IT&C din aproape întreaga lume.

Numărul global al cumpărătorilor prin Internet a crescut cu 40%, la 142 milioane în 2001, în timp ce valoarea combinată a comerțului electronic firmă-firmă (B2B) și firmă-consumator (B2C) a crescut cu aproape 80%, la 633 milioane USD. În privința tendințelor pe anul 2002, telefonia mobilă va continua să fie motorul de creștere al industriei telecom în Europa Centrală și de Est, apreciază consilierul strategic al RomTelecom, Nicolae Oacă. Rate de creștere de ordinul zecilor de procente, o valoare de piață mai mare sunt temeiurile pentru care investitorii vor continua să investească în telefonia mobilă mai mult decât în cea fixă. De aceea, vânzarea de acțiuni ale operatorilor naționali nu va fi o sarcină ușoară. Investitorii potențiali în regiune vor tinde să fie constituiți din investitori instituționali și câteva grupuri telecom locale, ca OTE, sau companii telecom de rangul 2 din Europa Occidentală.