.

Utilizatorii de Internet petrec aproape jumătate din timpul online vizitând conținut, ponderea acestor vizite crescând cu 37% față de acum 4 ani, a anunțat Online Publishers Association (OPA), în ultimul raport Internet Activity Index (IAI) realizat de Nielsen/ NetRatings.

Indexul arată că în 2003 comunicațiile ocupau 46% din timpul petrecut online de consumatori. De atunci a avut loc o mutație, consumatorii petrecând acum 47% din timpul lor cu conținutul și numai 33% cu comunicațiile. "IAI a identificat o tendință foarte semnificativă și susținută în felul cum își petrec consumatorii timpul online. În ultimii patru ani, Internetul s-a mutat dinspre comunicații spre conținut", comentează președintele OPA, Pam Horan.

Vestea e în măsură să pună pe jar unii jucători mari din industria media, care se tem că răspândirea conținutului video pe Internet va amenința modelele de distribuție tradiționale de TV și film, comentează știrea analiștii de la eMarketer. Alții, în schimb, văd aici potențial pentru a-și crește veniturile printr-o varietate de noi modele de business, inclusiv transmisii susținute prin publicitate, descărcări plătite, servicii cu abonament și închirieri online.

Creșterea ponderii timpului petrecut pe conținut online a fost relativ stabilă în ultimii ani: 10% din 2003 în 2004, la fel între 2004 și 2005, urcând la 13% în 2006 față de 2005 și tot la 13% în 2007 față de 2005.
Rolul dominant al conținutului e atribuit de OPA în primul rând tranziției online a activităților offline tradiționale, de exemplu obținerea știrilor, informațiilor de divertisment sau prognoza vremii. Site-urile de calitate manifestă un ritm tipic - știrile importante urcă temporar traficul, care rămâne, însă, cu regularitate mai ridicat chiar și după eveniment.

Consumatorii petrec, de asemenea, un timp considerabil pe site-urile de socializare, care servesc nu numai ca locații de conținut, ci devin și vehicule tot mai importante de comunicare.

Alți factori majori identificați de OPA în spatele acestei schimbări importante:

  • Internetul mai accesibil și mai rapid crește timpul total petrecut online.
  • Popularitatea în creștere a conținutului video duce la creșterea timpului petrecut pe conținut online.
  • Îmbunătățirea instrumentelor de căutare permite consumatorilor să găsească mai ușor și mai repede exact conținutul de care au nevoie, mărind probabilitatea ca ei să se implice mai mult în acel conținut.
  • Internetul pur și simplu oferă mult mai mult conținut decât acum 4 ani, mărind ponderea conținutului.
  • Ascensiunea mesageriei instantanee (IM) ca instrument cheie de comunicare a fost un factor în reducerea comunicării ca pondere de timp. IM este un vehicul mult mai eficient de comunicare decât e-mail-ul.

Prin definiție, indexul IAI măsoară implicarea online a consumatorilor prin site-uri web și aplicații Internet proiectate să ofere în principal:

  • conținut - știri, informații și divertisment,
  • comunicare - schimbul direct de opinii, mesaje sau informație între persoane sau grupuri de persoane,
  • comerț - cumpărături online,
  • căutare - scanarea paginilor web pentru a oferi rezultate prioritizate bazate pe criterii specifice luate din cererile generate de utilizatori.

12 milioane încă evită Internetul
În jur de 12 milioane de persoane din cele 5 regiuni mari ale Europei au acces la Internet, dar nu îl folosesc niciodată, a descoperit un studiu Forrester Research. Majoritatea celor ce evită Internetul trăiesc în sudul Europei, dar există chiar și 2 milioane de consumatori britanici ce încă sunt intimidați de Internet.
Atitudinea acestora e o chestiune de educație, spun analiștii: majoritatea ar fi dispuși să încerce, dacă cineva i-ar ajuta să înțeleagă cum funcționează sau dacă ar fi mai simplu de folosit.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 78 - septembrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: