.

Interviu cu Dragoș SIMION, vicepreședinte Flamingo Internațional

Chiar dacă v-am obișnuit întotdeauna cu informații de ultimă oră și analize la zi, trebuie din când în când să mai facem și excepții. Astfel, după mai bine de 2 luni de la anunțul Flamingo conform căruia va ataca segmentul GSM de pe piața românească, am primit și noi răspunsurile la interviul solicitat chiar pe 10 octombrie. Trecând peste lipsa de interes și respect pentru media cu care Flamingo ne-a obișnuit deja, vă prezentăm acest interviu întârziat, cu toate că între timp Flamingo a anunțat cumpărarea companiei de electrocasnice Flanco.

C@M: În cadrul conferinței din 10 octombrie 2005 ați subliniat orientarea Flamingo către segmentul GSM, nu neapărat spre retailul de electronice. Cum se regăsește această tendință în strategia de piață a companiei?
Dragoș Simion:
Strategia de piață a companiei se va alinia la planul de investiții pe care l-am anunțat la listare, așadar retailul de electronice va rămâne una dintre direcțiile principale de dezvoltare ale companiei (lucru evidențiat de proiectele Flamingo Intensiv și Extensiv - continuarea dezvoltării rețelei de magazine, atât prin creșterea numărului de locații și diversificarea gamei de produse, cât și prin creșterea suprafeței medii pe magazin).

Mai putem enumera Proiectul Future Shop, Proiectul Future World sau Proiectul Retail International. Punerea pe plan secundar a retailului de electronice nu s-a pus niciodată în discuție. Vom dezvolta în continuare 'žSegmentul GSM' fără a neglija celelalte laturi ale business-ului.

C@M: Cum credeți că veți reuși să deveniți un jucător în zona în care companii precum Germanos, EuroGSM, WorldComm Trading,   Dasimpex etc. controlează mari părți din piața vânzării de terminale mobile de 8 ani? Cum veți recupera acest decalaj?  
Dragoș Simion:
Cei enumerați activează cu succes pe un alt segment, cel al vânzării de servicii GSM. Flamingo se adresează clienților care au deja un abonament contractat și doresc să-și facă un upgrade al telefonului sau celor care utilizează un serviciu prepay. În magazinele Flamingo clienții au posibilitatea să-și dea seama de adevărata valoare a terminalului pe care-l achiziționează, acesta fiind la un preț corect, neblocat în nici o rețea, fără logo-uri sau alte însemne ale operatorilor de telefonie mobilă din România sau din străinătate (toate telefoanele vândute de noi având certificarea originii producătorului).

C@M: Care sunt atu-urile Flamingo pentru piața vânzărilor de terminale GSM, care sunt caracteristicile unice ce diferențiază Flamingo de competitori?
Dragoș Simion:
Succesul nostru pe această piață deja există, viitorul nu va face decât să întărească poziția noastră în 'žplutonul fruntaș'. Atu-ul nostru este același ca și la IT: oamenii pe care-i avem în magazine, care nu mai sunt de mult simpli vânzători, ci consultanți ai clientului în alegerea produsului.

C@M: Ținând cont că veniturile din afacerile românești IT&C reprezintă o proporție de 80% pentru Comunicații în comparație cu doar 20% pentru IT, cum arată strategia viitorului pentru Flamingo? Cum recuperează Flamingo neglijarea timp de 8 ani a domeniului de Comunicații? 
Dragoș Simion:
Flamingo nu a neglijat niciodata segmentul Comunicațiilor. Comunicații nu înseamnă doar GSM, vindem de multă vreme soluții integrate de transmisie de date și servicii conexe. Cât despre GSM, noi considerăm că am intrat în acest business la momentul potrivit și este în continuare în proiectele noastre strategice de dezvoltare.

C@M: Următorii pași pe care îi veți face se bazează pe un studiu al pieței românești (regionale). Dacă da, cine a realizat acest studiu și care sunt cele mai importante concluzii ale acestuia?
Dragoș Simion:
Toate etapele urmate de companie au la bază studii efectuate de noi
pe toate piețele unde dorim să pătrundem. Fără analize de piață bine documentate și pertinente nu ar fi fost posibilă dezvoltarea până la acest nivel a companiei.
Există echipe de specialiști ai firmei ce se reunesc pe proiecte specifice, imediat după etapa de inițiativă strategică.

Concluziile studiului se concretizează după un interval de timp optim în principalele direcții strategice anunțate de companie pentru următoarea perioadă. Pe anumite proiecte concrete și importante de dezvoltare, am solicitat și expertiza unor consultanți externi.

C@M: Cum vede executivul Flamingo prezența companiei în media de specialitate, (dacă această prezență are vreo valoare pentru companie) ținând cont că politica dvs. a fost una predilectă de promovare a caracterului de 'žmagazin de IT și electronice', destinată segmentului mass market?
Dragoș Simion:
Listarea la Bursă a făcut ca prezența Flamingo în media (de specialitate sau nu) să fie din ce în ce mai consistentă. Acest aspect ne bucură și ne apropie de cei care au avut și au în continuare încredere în noi, clienții și acționarii Flamingo, întrucât există șansa transparenței și a unei permanente comunicări.