.

Acum 10 ani, în luna mai 1997, la Târgul CERF, operatorul Mobil Rom realiza primul apel în rețeaua Dialog. La CERF 2007, tot în luna mai, compania devenită între timp Orange România a lansat tehnologia HSDPA, după un traseu tehnologic pe care vi-l detaliem și dvs., cu întregul istoric al lansărilor de servicii și al premierelor Orange pe piața românească.

1997

  • 21 aprilie - Compania (atunci Mobil Rom) lansează numele și logo-ul serviciului său de telefonie mobilă: Dialog GSM;
  • 16 mai - Se realizează primul apel în rețeaua Dialog, în cadrul CERF;
  • 6 iunie - Se lansează comercial serviciul Dialog în 8 dintre cele mai mari orașe din țară, acoperirea fiind de 23% din populație;
  • 1 iulie - În premieră pe piața românească este lansat serviciul de Roaming cu 7 țări din Europa. În prezent clienții Orange pot folosi serviciul roaming în peste 140 de țări; 
  • 3 noiembrie - Lansarea serviciului preplătit ALO;
  • decembrie - La mai puțin de un an de la lansare Mobil Rom asigură deja o acoperire de 60% din suprafață și 33,67% din populația țării.

1998

  • 10 februarie  - Compania a înregistrat cifra de 100.000 clienți, de 10 ori mai mult decât estimările inițiale;
  • 17 februarie - Lansarea în premieră pe piața românească a serviciilor de transmisii de fax și date (Birou Mobil și Dialog Fax);
  • 28 august  - În premieră compania extinde acoperirea în Delta Dunării;
  • 15 septembrie - Este lansat primul proiect cu caracter social, Proiectul 21, care a fost dedicat studenților din ASE și din Universitățile Politehnice din București, Cluj și Timișoara,
  • 1 noiembrie - Sunt lansate în premieră în România trei servicii cu valoare adăugată: Info Plus, Info Util și Repertoar. Este pentru prima dată în România când un abonat al unei rețele de telefonie mobilă GSM poate afla informații de ultimă oră (informații financiare, adrese, numere de telefon etc) prin intermediul telefonului mobil.

1999   

  • 8 martie - Lansarea serviciului de mesaje scrise;
  • 5 mai - Se oferă în premieră posibilitatea de acces la Internet și la e-mail;
  • 20 septembrie - Lansarea celui mai ieftin abonament de pe piața românească  - 4 usd (Dialog Inedit).

2000

  • 14 februarie - Este numit Director Executiv Bernard Moscheni, care îl înlocuiește pe Pierre Mattei;
  • 16 aprilie - France Telecom, acționar principal al Mobil Rom, achiziționează Orange și decide să reunească operațiunile sale mobile sub marca Orange România;
  • 2 septembrie - Mobil Rom este primul operator român care atinge pragul de 1 milion de clienți;
  • 24 noiembrie - Obținerea certificatului de calitate ISO9001, oferit prima dată în România unei companii de telecomunicații.

2001

  • 31 ianuarie - Se lansează serviciul prin care se oferă acces la un portal wap personalizabil care conține un pachet de servicii grupate pe domenii de interes: știri, informații utile, timp liber, divertisment, călătorii, informații financiare;
  • 1 februarie - Se introduce sistemul de taxare la secundă după primul minut;
  • 16 mai - În premieră pe piața românească se introduce serviciul de roaming pentru cartela pre-plătită;
  • 1 octombrie - Se lansează în premieră pe piața românească GPRS.

2002

  • 5 aprilie - Are loc trecerea la brandul Orange. Dialog și Alo devin Orange;
  • 5 aprilie - Se lansează în premieră în România Orange Thank You, cel mai inovativ program de fidelitate;
  • 5 aprilie - Odată cu trecerea la Orange se lansează în premieră pe piață și bonusul pentru apelurile primite, pentru utilizatorii prepay;
  • 16 iunie - Orange lansează în exclusivitate în România serviciul MTV Ringtones prin care pot fi comandate direct de la MTV sonerii de apel create după hituri muzicale de top precum și logo-uri MTV;
  • 12 noiembrie - Orange este primul operator pe piața românească de telecomunicații care lansează serviciul de mesaje multimedia.

2003

  • ianuarie - Orange extinde și în România programul de Responsabilitate Socială Corporativă al Grupului;
  • 4 aprilie - Lansarea planului de servicii Personal, un nou concept de comunicare prin care clienții își pot construi propriul plan tarifar pornind de la un abonament de bază la care pot adăuga un număr suplimentar de minute, mesaje scrise sau multimedia, abonamente de transmisii mobile de date, dar și alte servicii;
  • 15 august - Orange lansează o soluție simplă și convenabilă prin care un cont prepay poate fi încărcat oricând, oriunde de către un abonat;
  • 25 septembrie - Orange lansează cu BRD serviciul de mobile banking prin care clienții pot efectua operațiuni bancare cotidiene, pot plăti facturile și se pot informa despre starea conturilor direct de pe telefonul mobil;
  • 23 octombrie - Se lansează serviciul GPRS Roaming care permite clienților Orange accesarea contului de e-mail, internet sau intranet, transmiterea de mesaje MMS sau e-mail și atunci când se află în străinătate.

2004

  • 27 februarie - Orange România lansează în premieră serviciul Jocuri prin care oferă abonaților săi cele mai noi jocuri Java pe telefonul mobil;
  • 2 aprilie - Orange extinde posibilitățile de reîncărcare pentru utilizatorii prepay, prin lansarea reîncărcării electronice;
  • iulie - Orange România publică primul raport de Responsabilitate Socială Corporativă, fiind singurul operator de pe piața românească ce publică un astfel de raport;
  • 21 iulie - Orange lansează serviciul Wirefree Broadband prin tehnologia Wireless IP în 3.5 GHz, tehnologie oferită pentru prima dată în România de Orange;
  • 14 septembrie - Richard Moat devine noul Director Executiv al Orange România, înlocuindu-l pe Bernard Moscheni care preia conducerea companiei Mobistar Belgia;
  • 15 octombrie - Orange lansează tehnologia EDGE în premieră în România, în Sud-Estul Europei și în cadrul Grupului. O altă premieră pe piața românească este lansarea de către Orange a serviciilor video prin care clienții pot vedea clipuri direct pe telefonul mobil; Live TV – pentru prima dată în România, clienții Orange pot vedea pe telefonul mobil programe de televiziune în direct;
  • 9 noiembrie - Orange lansează o nouă premieră pe piața din România, abonamentul reîncărcabil, ce combină avantajele oferite utilizatorilor prepay cu cele ale abonaților Orange.

2005

  • 17 ianuarie - Orange România începe anul cu 5 milioane de clienți, confirmând poziția de lider pe piața românească de telecomunicații;
  • 21 martie - Lansarea serviciilor Grup Mesaje Scrise prin care clienții au posibilitatea de a transmite mesaje scrise simultan mai multor persoane; și SIM Agenda Back-up - o metodă simplă și sigură de a salva numerele de telefon de pe cartela SIM pe serverul Orange în condiții de absolută siguranță și confidențialitate;
  • 4 aprilie - Lansarea în premieră a serviciul Reîncărcare de rezervă care oferă utilizatorilor PrePay, precum și celor de abonament reîncărcabil posibilitatea de a comunica în situații de urgență chiar dacă nu mai au credit suficient sau se află în perioada inactivă;
  • 11 aprilie - Orange aduce clienților săi direct pe telefonul mobil conținut din Războiul Stelelor;
  • 19 aprilie - Se lansează portalul WAP Orange World;
  • 4 mai - Orange România oferă tuturor utilizatorilor PrePay și de abonament reîncărcabil acces la tehnologiile GPRS și EDGE;
  • 17 august - Orange atinge în premieră pragul de 6 milioane de clienți;
  • 27 septembrie - Se lansează Orange Film prin care în fiecare miercuri clienții Orange pot obține, folosind telefonul mobil, două bilete la prețul unuia, la orice film, la orice oră, în oricare dintre cinematografele partenere din întreaga țară. Pentru prima dată în România, Orange a instalat în cinematografe o soluție mobilă de ticketing;
  • 3 octombrie - Orange este primul operator de pe piața românească de telefonie mobilă care lansează comercial soluția BlackBerry atât pentru clienții companii mari cât și pentru utilizatori individuali și companii mici;
  • 10 octombrie - Orange oferă în premieră pe piața românească de telecomunicații serviciul Orange WebShop prin care clienții au posibilitatea de a cumpăra online telefoane, accesorii, produse promoționale sau produse PrePay. Orange lansează și Orange Web Care prin care abonații își pot administra propriul cont direct prin internet;
  • 29 noiembrie - Orange lansează un abonament unic pe piața românească, Value Bundle; clienții beneficiază de un credit inclus pe care îl folosesc așa cum doresc: pentru a suna în țară sau în străinătate, pentru a trimite mesaje scrise sau mesaje multimedia, pentru a naviga pe wap sau pe internet;
  • 5 decembrie - Orange încheie un parteneriat pe termen lung cu fundația ADEPT Transilvania pentru sprijinirea unui proiect inovativ dedicat conservării biodiversității peisajului și dezvoltării comunităților rurale din zona satelor săsești;
  • 8 decembrie - Orange lansează în premieră pe piața românească serviciul de Mesaje Aniversare care amintește clienților de zilele de naștere, onomasticile sau alte evenimente importante ale celor salvați în agenda personală.

2006

  • 7 februarie - Orange este primul operator care atinge cifra de 7 milioane de clienți;
  • 9 februarie - Pentru prima dată în România, Orange a oferit posibilitatea clienților de a viziona un concert în direct pe telefonul mobil – concertul de Ziua Îndrăgostiților al formației Voltaj;
  • 5 aprilie - Orange oferă clienților săi tarife fixe indiferent de rețeaua aleasă atunci când călătoresc într-o țară străină, prin Orange Travel, un nou concept de roaming;
  • 19 aprilie - Lansarea unui nou portal video. Orange extinde parteneriatele cu trusturile media oferind clienților accesul la transmisiunile în direct a 13 posturi de televiziune și 4 de radio. Orange lansează în premieră pe piața de telecomunicații din România și un nou serviciu în portalul Orange World: Music Store, ce permite cumpărarea de muzică digitală protejată;
  • 16 mai - Orange lansează pachetul de beneficii Business Plus, unic pe piața românească, dedicat în exclusivitate clienților Orange companii mici și mijlocii;
  • 22 mai - Se lansează primul terminal mobil BlackBerry care funcționează în rețeaua EDGE oferită de Orange în România; 
  • 6 iunie - Orange lansează comercial serviciile 3G. Orange este primul operator care a lansat pe piața românească serviciile 3G și pentru utilizatorii prepay.
  • 3 iulie - O nouă premieră pe piața românească: Orange încheie un acord cu Poliția Română prin care clienții Orange pot urmări gratuit traficul de pe DN1 direct pe telefonul mobil, fiind permanent informați despre condițiile de trafic (aglomerări, ambuteiaje, devieri, restricții de circulație etc.);
  • 15 august - Orange România lansează serviciul de plăți online, ePayment, pe www.orange.ro prin care abonații își pot plăti factura lunară, pot reîncărca cartele sau pot achiziționa telefoane, accesorii, cartele preplătite sau materiale promoționale direct pe Internet, cu cardul bancar;
  • 6 septembrie - În cadrul strategiei NExT a France Telecom, marca Orange este extinsă asupra tuturor serviciilor de comunicații pentru afaceri în România. Prin Orange Business Services, Orange România SA și Equant România SA vor oferi servicii integrate clienților business (servicii fixe, mobile, Internet și servicii de management);
  • 20 septembrie - Se inaugurează Orange concept store;
  • 10 octombrie - Orange premiază câștigătorii concursului național “Se caută Enescu” al cărui scop a fost descoperirea tinerilor virtuozi ai instrumentelor de muzică clasică;
  • 16 octombrie - Orange lansează în premieră națională serviciul Out of office;
  • 13 noiembrie - Orange a fost declarat câștigător la două dintre cele mai competitive categorii ale World Communication Awards 2006 – obținând distincțiile „Cel Mai Bun Carrier” (pentru Orange Business Services) și „Cel Mai Bun Operator” în cadrul ceremoniei de decernare din 9 noiembrie la Hotelul Marriott din Londra. Orange a primit, de asemenea, aprecieri foarte bune la categoria “Cel mai bun brand”;
  • 15 noiembrie - Orange lansează în premieră națională SIM+, o cartelă SIM cu memorie flash de 128 de MB și în premieră mondială conținut multimedia 3D preinstalat pe cartela SIM. Orange România este primul operator mobil din lume care oferă clienților săi posibilitatea să vadă pe telefonul lor imagini, videoclipuri și MMS-uri în relief cu ajutorul ochelarilor speciali 3D, incluși în pachet;
  • 16 noiembrie - Începând din 25 noiembrie, Orange extinde acoperirea EDGE la nivel național pentru a oferi cât mai multor români acces la serviciile video și la internet de bandă largă;
  • 22 noiembrie - Orange și editura Humanitas Multimedia oferă în premieră națională clienților Orange posibilitatea să asculte direct pe telefonul mobil, în Orange World, o colecție interesantă de cărți în format audio – Audiobook;
  • 19 decembrie - Se lansează în premieră serviciul Share Box prin care clienții pot trimite prin MMS sau pot face upload poze și videoclipuri pe o tematică stabilită iar în urma unui vot rezultă cele mai creative imagini și videoclipuri care sunt publicate în Orange World;
  • 28 decembrie - Orange a atins în premieră pragul de 8 milioane de clienți.

2007

  • 29 ianuarie - Orange lansează în premieră pe piața românească Dating, un serviciu de întâlniri prin care utilizatorii intră în contact și comunică cu alți utilizatori.
  • 22 februarie - Orange este primul operator mobil care lansează în România soluția M2M Connect ce permite companiilor să administreze mai ușor echipamentele aflate la distanță și să le integreze cu procesele interne ale companiei;
  • 29 martie - Reluarea proiectului de tradiție, Orange Telecom University adresat studenților de la Facultatea de Telecomunicații;
  • 14 aprilie - O nouă secțiune cu știri din domeniul financiar a fost lansată în Orange World. În secțiunea Business se regăsesc informații la zi despre cotațiile Bursei de Valori București, la fiecare 15 minute, ediția pentru mobil a Ziarului Financiar, cursul valutar și un convertor de curs valutar;
  • 17 aprilie - Lansarea în premieră a opțiunii Favourite Country prin care clienții Orange au posibilitatea de a-și alege o țară favorită pentru care primesc minute de apeluri internaționale și de roaming la prețuri avantajoase;
  • 10 mai - Orange și Universal Music lansează în colaborare PrePay Music, o ofertă unică pe piață.