.

Majoritatea companiilor românești, respectiv 87%, folosesc internetul pentru promovarea afacerilor, reiese dintr-un studiu realizat de reprezentanța locală a Cisco, a declarat, astăzi, directorul general al companiei, Cristian Popescu. „Studiul mai arată că 29% dintre respondenți, pe lângă faptul că au un site, folosesc internetul pentru dezvoltarea afacerii, a relațiilor cu clienți, parteneri și furnizori. De asemenea, 15% dintre companiile românești folosesc rețele sociale (gen Facebook - n.r.) în afaceri", a mai precizat Popescu, pentru Mediafax.

Oamenii de afaceri români sunt dependenți de internet

Dintre respondenții studiului pe România, circa 50% sunt conectați la internet mai mult de opt ore pe zi, 36% între patru și opt ore, 12% între două și patru ore, iar 2% sunt conectați la internet între o oră și două ore pe zi", susține directorul general al Cisco România. Totodată, 96% dintre respondenți folosesc internetul în timpul programului de lucru, 95% acasă, iar 56% utilizează servicii mobile de conectare la internet. În timpul liber, cea mai mare parte a respondenților, respectiv 90%, folosesc internetul pentru căutarea de informații, 88% pentru comunicare, iar 87% pentru citirea de știri. De asemenea, în 60% din cazuri internetul este utilizat pentru servicii bancare, 58% pentru divertisment, 54% pentru achiziționarea de servicii și bunuri, 37% pentru accesul la rețele sociale, 29% pentru descărcarea de conținut, iar 24% folosesc internetul pentru crearea de conținut.

Internetul ca schimba lumea în următoarea decadă

„Companiile trebuie să răspundă, până în 2020, la patru mari provocări. Prima este conceptul «clientului care are puterea», cineva care caută un produs sau serviciu pe care îl dorește într-o manieră personalizată. A doua este problema informației în timp real, iar a treia este conceptul «organizație fără frontiere», talentul se poate afla oriunde, iar afacerile pot fi create instant. Cea de-a patra provocare din 2020 este aceea că «generația internetului», cei născuți în jurul anului 1980, începe să intre pe piața muncii", a mai spus Popescu. Studiul a fost realizat de companie în luna martie, în cadrul Cisco Expo Market, și au participat respondenți din 890 de firme cu minim 100 de angajați.