.

Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) a anunțat pe 7 iulie parteneriatul cu lideri din industria de căutare pe Internet pentru îmbunătățirea rezultatelor căutărilor în conținutul Web dinamic și aplicații multimedia (RIA). Adobe furnizează tehnologia Adobe® Flash® Player pentru companiile Google și Yahoo! pentru a îmbunătăți indexarea motoarelor de căutare pentru conținutul fișierelor Flash (SWF) și pentru a descifra informații momentan inaccesibile motoarelor de căutare. Astfel se vor obține poziționări relevante pentru milioane de aplicații RIA precum și alte pagini cu conținut dinamic ce rulează în Adobe Flash Player. Pe viitor dezvoltatorii de RIA, precum și cei ce produc conținut Web multimedia nu vor mai trebui să aducă modificări conținutului pentru a îmbunătăți căutările – rezultatul muncii lor va fi disponibil utilizatorilor de pe întregul glob.

Specificațiile SWF publicate descriu formatul de fișier folosit pentru a furniza aplicații multimedia și conținut interactiv cu ajutorul Adobe Flash Player, instalat pe mai bine de 98% din calculatoarele cu acces la Internet. Deși motoarele de căutare indexează deja paginile cu conținut static de text si link-urile din interiorul fișierelor SWF, conținutul Web dinamic și RIA au fost în general dificil de descifrat complet, din cauza multiplelor stări pe care le prezintă – o problemă existentă în toate tehnologiile RIA.

Google a început deja să distribuie noua tehnologie Adobe Flash Player, încorporată în motorul său de căutare. Cu ajutorul Adobe, Google poate acum indexa mult mai bine conținutul pe site-urile care folosesc tehnologie Adobe Flash, ajutând utilizatorii să găsească informații relevante pentru căutările lor. Drept rezultat, milioane de aplicații tip RIA și experiențe web multimedia ce conțin tehnologie Adobe Flash sunt acum indexabile fără a fi nevoie ca firmele sau dezvoltatorii să le modifice.

Yahoo! se așteaptă de asemenea să livreze tehnologia îmbunătățită în următoarele lansări ale Yahoo! Search.