.

Facebook a avut în trimestrul doi venituri de 1,81 miliarde de dolari, în urcare cu 53% față de perioada corespunzătoare a anului trecut, și un profit net de 333 milioane de dolari, rezultate care depășesc estimările analiștilor și confirmă strategia companiei de a investi masiv în servicii mobile. Profitul vine după o pierdere de 157 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut. În urma deciziei de anul trecut a CEO-ului Mark Zuckerberg de a investi în software destinat platformelor mobile, vânzările de publicitate pe dispozitive wireless sunt pe cale să depășească afacerile generate prin computere desktop, transmite Boomberg, citat de Mediafax. Acțiunile Facebook au crescut cu 21% în prelungirea ședinței oficiale de tranzacționare de miercuri pe bursa de la New York, la 31,98 dolari, în urma rezultatelor peste estimări care au spulberat temerile investitorilor că cea mai mare rețea de socializare nu poate monetiza adecvat serviciile pe dispozitive mobile.

Compania avea la finalul ședinței bursiere de miercuri o capitalizare de piață de 64 miliarde de dolari. Facebook s-a listat la bursă în luna mai a anului trecut, la o cotație de 38 dolari pe acțiune. Acțiunile companiei au atins un minim de 17,55 dolari în septembrie, pe fondul temerilor privind posibilitatea de a monetiza numărul tot mai mare de utilizatori care accesează platforma de socializare de pe dispozitive mobile precum smartphone-urile și tabletele. Înaintea publicării rezultatelor pentru trimestrul al doilea al acestui an, acțiunile Facebook se tranzacționau cu 30% sub prețul de la listare.

Veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile vor depăși în scurt timp jumătate din afacerile totale ale companiei, față de 30% în primul trimestru, a declarat Zuckerberg într-o conferință.

Numărul utilizatorilor care accesează Facebook de pe astfel de platforme a crescut cu 51% în trimestrul al doilea, la 819 milioane. Numărul total de membri ai Facebook a urcat la 1,15 miliarde, de la 1,11 miliarde în primele trei luni.

Compania a precizat că 61% dintre membri utilizează zilnic site-ul, procentaj care a crescut contrar așteptărilor managementului, a mai spus Zuckerberg.

Facebook va avea în acest an o cotă de piață de 13% la nivel global în zona publicității pe dispozitive mobile, față de 5,4% anul trecut, estimează compania de cercetare de piață EMarketer. Google domină piața cu o cotă de 56% în acest an.