.

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) și Consiliul Județean Timiș au organizat pe 14 mai, la Palatul Administrativ din Timișoara, conferința ”E-commerce Interactive Dialogue”, în contextul deținerii de către România a Președinției Consiliului Uniunii Europene (PRES RO 2019). ”Am făcut pași importanți, în beneficiul românilor și al companiilor, în elaborarea politicilor publice privind comerțul electronic. Am adoptat, astfel, Politica publică și Planul de acțiuni în domeniul comerțului electronic, părți integrate ale Strategiei Naționale Agenda Digitală pentru România 2020, două componente esențiale pentru creșterea competitivității României. Cele două documente propun o viziune clară și concertată privind eliminarea obstacolelor de natură legislativă, tehnologică, instituțională sau de capacitate umană ce stau în calea dezvoltării digitale a României, din perspectiva comerțului electronic”, precizează Alexandru Petrescu (foto), ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
 
Lucrările Conferinței au fost deschise de către Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale și de Călin-Ionel Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.
 
Conferința a reunit experți în domeniul comerțului electronic si a dezbatut subiecte privind situația pieței de e-commerce, ritmul de creștere în România față de cel european, modelele de business de succes și tendințele viitoare în domeniu.
 
În cadrul evenimentului, Președinția României la Consiliul Uniunii Europene a coordonat dezbaterea pe tema aspectelor referitoare la noile schimbări legislative în domeniul comerțului electronic și la perspectivele extinderii internaţionale (noi piețe, comerț transfrontalier, noi metode de promovare, portofoliu variat de metode de plată, etc.). 
 
De asemenea, în cadrul conferinței s-a analizat viitorul operatorilor poștali naționali si aportul lor în dezvoltarea comertului electronic, având în vedere că industria poștei și a curieratului trece printr-o perioadă de transformare continuă, determinată de adoptarea rapidă și extinsă a comerțului electronic la nivel global, automatizarea proceselor operationale, de reconfigurări ale rețelelor teritoriale și de o evoluție constantă a exigențelor clienților.
 
Dezbaterile la nivel de experți cu privire la beneficiile și importanța comerțului electronic se concentrează pe patru subiecte cheie: Comerțul electronic ca promotor al coeziunii europene; Noi modele de afaceri pentru susținerea start-up-urilor; Cadrul de reglementare european; Oportunități și provocări pentru serviciile poștale europene în contextul comerțului electronic.
 
„Prin implementarea Politicii publice în domeniul comerțului electronic se va crea un cadru cu beneficii multiple, atât pentru companiile care comercializează produse și servicii online, pentru furnizorii de servicii conexe de poștă și curierat cât și pentru toți cetățenii care utilizează comerțul online. Ministerul pe care îl conduc va promova printr-o hotărâre de guvern, până la sfârșitul acestui an, Strategia națională în domeniul comerțului electronic, asigurând astfel cadrul pentru implementarea măsurilor prevăzute în Planul de acțiuni aferent Politicii Publice și în Programul de Guvernare”, a menționat ministrul Alexandru Petrescu
 
Pe 15 mai, are loc o reuniune cu tematica Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD).