.

Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, a semnat pe 4 aprilie, la Palatul Victoria, alături de ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, şi directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Valentina Burdescu, contractul de finanţare a proiectului "Sistem electronic integrat al ONRC, consolidat şi interoperabil, destinat serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viaţă". ”Lansăm pentru 36 de luni implementarea unui proiect deosebit de important, cu impact imediat asupra tuturor IMM-urilor din România. Acest proiect este unul dintre proiectele importante care urmează să fie finanţate în scopul digitalizării guvernării”, precizează Alexandru Petrescu (foto), ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
 
În cadrul Programului Operațional Competitivitate Acţiunea 2.3.1, Axa Prioritară 2 apelul Consolidarea şi asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor şi întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental şi a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data – SECȚIUNEA E-GUVERNARE – EVENIMENTE DE VIAȚĂ, proiectul depus de ONRC reprezintă o etapă de implementare a Strategiei Naționale Agenda Digitală a României 2020.
 
Prin acest proiect vor fi digitalizate 17 evenimente de viață din cele 36 finanțabile prin POC, gestionate și administrate de către ONRC.
 
Proiectul „Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat asigurării serviciilor de e-guvernare centrate pe evenimente de viață”  are o valoare de  aproximativ 40,3 milioane de euro  (din care 34 milioane de euro valoarea finanțării nerambursabile) și are o durată de implementare de maxim 36 de luni.
 
Printre evenimentele de viață acoperite de proiect se numară: înființarea unei afaceri, derularea unei afaceri (inclusiv modificări), desființarea unei afaceri, falimentul sau obținerea de informații aferente Registrului Comerțului, înființare persoană juridică, înregistrare persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, lichidare/înregistrare situație financiară de lichidare persoane juridice, radiere persoane fizice autorizate / întreprinderi individuale / întreprinderi familiale, etc.
 
Beneficiile pentru persoane fizice/persoane juridice, ca urmare a implementării proiectului se vor reflecta în: reducerea numărului de documente prezentate în format hârtie; scăderea timpului de soluționare a cererilor; reducerea cheltuielilor pentru multiplicare/legalizare documente și a deplasărilor acestuia la multiple instituții; micșorarea timpului petrecut la ghișeu.
 
De asemenea, beneficiile vor fi legate de accesul securizat la cele mai recente informații publice privind reglementări, proceduri, decizii, tarife tipărirea şi descărcarea de formulare, expedierea de solicitări de informații bazate pe formulare-tip.