.

Anirban Nandi este Regional Sales Manager, Bharti Telesoft

Compania Bharti Telesoft le permite operatorilor ficși și mobili (wireless) să-și maximizeze potențialul veniturilor din rețea, prin furnizarea de produse și servicii de înaltă calitate, orientate către piață și cu valoare adăugată. Compania este un cunoscut furnizor de servicii cu valoare adăugată, la cheie, ce oferă aplicații din lanțul de afaceri al operatorilor, incluzând aici mesageria, managementul apelurilor, serviciile de roaming, prepaid și de facturare și cele de relații cu clienții. Bharti Telesoft operează în peste 25 de țări ale lumii, cu 39 de operatori telecom și este prezent în 102 rețele, oferind servicii unui număr de peste 50 de milioane de abonați globali.
Strategia AIM conține trei componente, și anume Achiziție și păstrare, Inovație, Monetizare.
Partea de achiziție se referă la faptul că o soluție centralizată CRM furnizează o prospecție mai amplă printre cerințele abonaților. Inovația le facilitează operatorilor posibilitatea de a-și încânta abonații și de a-și crește indicele ARPU. Monetizarea reprezintă valoarea puterii vocii și introducerea de servicii cu valoare adăugată ce generează profiturile din voce. Strategia AIM aduce avantaje competitive, o strategie flexibilă și o formulă testată pentru creșterea ARPU.
Atunci când vorbește de achiziție, Bharti Telesoft vorbește și de importanța managementului relației cu clienții, constatând că:
l achiziționarea unui nou client costă de 5 ori mai mult decât păstrarea unuia deja existent;
l ajută la creșterea satisfacției clientului și la construirea loialității;
l ajută la creșterea veniturilor;
Inovația este factorul cheie pentru eficiență operațională, îmbunătățirea competitivității, creșterea veniturilor și satisfacerea nevoilor clienților. Strategia AIM se axează pe inovație în extensia produselor și pe inovație în noi produse.

Monetizarea - sau cum să folosim
la maximum serviciile de voce
Serviciile de voce reprezintă încă regele veniturilor pentru operatori. În acest sens viziunea Bharti se îndreaptă spre următoarele direcții: nu mai acordați discounturi, ci începeți să adăugați valoare; creați o strategie cu noi servicii de conținut folosind serviciile de voce; oferiți o experiență unică printr-un management inteligent al conținutului; două aplicații potențiale - portal de voce și tonuri de apelare. Modelul de business include trei opțiuni generatoare de venituri, și anume o taxă lunară de abonare; apeluri IVR, taxă de căutare și încărcătoare de acces premium, descărcări de conținut și taxe de schimb. Taxele de abonare pot contribui semnificativ la generarea de venituri.
Alte taxe pot fi, de asemenea, aplicate pentru capacități avansate suplimentare. Operatorii pot combina opțiunile de taxare a veniturilor pentru a se potrivi cerințelor de afaceri ale piețelor.
Strategia AIM îi poate ajuta pe operatori în creșterea piețelor prepaid prin generarea unui indice ARPU mai ridicat și prin atingerea unor cote de venituri îmbunătățite.