.

Piața terminalelor mobile din România este invadată de multe modele contrafăcute sau de calitate slabă cu emisii SAR (Rata Specifică de Absorbție a radiațiilor emise de telefon în momentul utilizării) destul de ridicate. Aceasta trebuie să fie de maxim 2 wati pe kg, nivel acceptat în Europa, în România însă existând telefoane cu Rata Specifică de Absorbție mai mare decât această valoare. Producătorii sau firmele care importă telefoane mobile ar trebui să aplice atât pe baterie cât și în interiorul telefonului mobil sub baterie o hologramă. Acest simbol oferă garanția că telefonul este original precum și accesul la service autorizat și siguranța investiției făcute, precum și la perioada extinsă de garanție. Aplicare hologramei implică costuri în plus pentru producători sau pentru firma importatoare de telefoane mobile și accesorii. În România chiar în lanțul magazinelor mari cât și în magazinele rețelelor de telefonie mobilă sau celor ce vând sub licența operatorilor de telefonie mobilă se vând telefoane care nu au această hologramă sau aceasta este prezentă doar pe baterie. Să nu mai vorbim de magazinele de cartier care nu au nici măcar manualul sau meniul telefonului în limba română pentru toate modelele disponibile spre vânzare. De asemenea lipsa hologramei poate ascunde probleme de funcționare de la lipsa de semnal sau semnal instabil și până la la nefuncționarea unor aplicații cum ar fi MMS-ul, aplicații care nu sunt întotdeauna testate la achiziție. O altă problemă este blocarea telefonului într-o anumită rețea. Chiar dacă telefonul este cumpărat cu abonament de la un anume operator din România acesta ar trebui să poată fi folosit în toate rețele existente pe piață, acest lucru fiind reglementat prin lege în statele vechi membre ale Uniunii Europe. Sperăm că aderarea României în Uniunea Europenă să remedieze aceste iregularități astfel consumatorul din România să poată beneficia de produse originale și de bună calitate. Pentru a avea siguranța utilizării unor echipamente originale, riguros testate și autorizate, care beneficiază de suport tehnic în garanție și post-garanție telefoanele mobile ar trebui să aibă: holograma producătorului/importatorului pe terminal și baterie; meniul telefonului în limba română; manual de utilizare în limba română în original; certificate de garanție care să permită accesul la service-ul autorizat al producătorului sau importatorului și autocolant pe cutia telefonului având inscripționat 'Telefon Original'.