.

C@M: Acum Astral oferă pachetul tripartit CATV, Internet și telefonie fixă prin IP (diferită de cea prin VoIP). Care este specificul acestei soluții telecom pe care d.voastră o oferiți în România și care sunt diferențele (plusurile și minusurile) față de rețelele clasice de telefonie?
Dinu Malacopol: Această soluție are avantajul unui singur contract, un singur provider și, bineînțeles, un preț mai avantajos decât suma celor trei servicii cumpărate de client de la trei furnizori diferiți. În plus, tehnologia folosită permite adăugarea altor servicii în vitor, adaugând valoare relației dintre operator și client.

C@M: Care este numărul de carduri Astral editate și vândute (activate) în acest moment, la nivel național și pe București?
Dinu Malacopol: Cardurile vândute la nivel național sunt de cca.100.000, dintre care 25% în București.

C@M: Câți clienți aveți la serviciul de telefonie? Care sunt atu-urile ofertei Astral față de competitori?
Dinu Malacopol: Astral va oferi servicii complete de telefonie (locală, interurbană și internațională) începând din trimestrul IV 2003. În prezent, Astral oferă servicii de telefonie internațională (originare de apeluri din România) preplătite și postplătite, la nivel național.

C@M: Cum stați cu interconectarea cu ceilalți operatori (RomTelecom și operatorii mobili)?
Dinu Malacopol: Interconectarea cu RomTelecom este realizată, iar cea cu operatorii GSM 900 este în curs de implementare.

C@M: Când veți putea anunța o scădere vizibilă a prețurilor la serviciile telefonice pe intern, pentru a realiza o diferență netă față de RomTelecom?
Dinu Malacopol: Astral va anunța tarifele sale de telefonie fixă odată cu lansarea serviciului; tarifele vor fi structurate diferit, conform strategiei de piață a Astral, permițând clienților o reducere motivantă a costurilor totale de comunicații.

C@M: Vă gândiți la implementarea unei soluții de video-telefonie pentru companii sau instituții publice?
Dinu Malacopol: În acest moment Astral implementează o soluție de videoconferință IP, care va fi oferită clienților săi. O soluție de video-telefonie este atât complexă cât și scumpă, iar noi considerăm că piața din acest moment nu o poate asimila.
C@M: Care este următoarea etapă de dezvoltare în zona CATV (sau următoarea etapă de integrare într-un serviciu complex de tip 'Content on Demand'?
Dinu Malacopol: În contextul convergenței tehnologice, credem că o astfel de soluție nu poate fi decât bazată pe IP, având mai puțin de a face cu transmisia analogică TV prin cablu, ci mai mult cu transmisiunile digitale de date. Bineînțeles că Astral dorește să introducă produse inovatoare pe piață, în toate domeniile sale de activitate, însă acest lucru se va face pe măsură ce va fi identificată o piață relevantă.

C@M: Care este rolul dezvoltării 'Conținutului' în strategia companiei d.voastră (ați depistat pe piața românească dezvoltatori de Conținut?) De ex. AOL a lansat de curând o 'soap opera' ce face încasări vertiginoase la publicul american. Telespectatorii sunt foarte încântați că-și pot programa serialele în funcție de propriul program de lucru.
Dinu Malacopol: Astral deține portalul Kappa.ro, pe lângă alte portaluri (email.ro etc.), aceasta dovedind încrederea pe care o are în domeniul de Content. Pe măsură ce consumul de Internet va crește, vom adopta strategii specifice pentru impulsionarea creației și vânzării de Content.

C@M: Vă gândiți să aduceți companii celebre, gen Amazon.com sau eBay.com în România (prin parteneriate de brand, integrând Conținut editorial românesc și produse autohtone)?
Dinu Malacopol: Nu, Astral nu are în acest moment aceste intenții.

C@M: Care este certificatul de garanție al calității ofertei Astral în fața publicului, față de concurență?
Dinu Malacopol: Astral are o imagine publică deja creată în cei 10 ani de activitate, ca o companie serioasă, care își respectă clienții, furnizorii și partenerii. Aceste lucruri, plus validarea dată de continua dezvoltare pe piață, este certificarea calității serviciilor Astral.

Interviu de Ion VACIU