.

Interviul de față a fost generat de discuțiile avute cu executivii companiei multinaționale Allied Telesyn, la Viena, cu ocazia manifestării 'After CeBIT Allied Telesy Press Conference' '“ de la sfârșitul lunii martie 2003.
Vicepreședintele de vânzări de la ATI, domnul Miodrag Sundic, s-a concentrat asupra celor mai importante idei și strategii ce animă compania în momentul declanșării competiției deschise cu Cisco, principalul contracandidat la supremația pe piața europeană.

C@M: Acum, la numai câteva luni după ce ați reușit să deschideți reprezentanța românească a companiei d.voastră la București, care este strategia Allied Telesyn în România?
Miodrag Sundic: După deschiderea oficială a reprezentanței noastre în România, vom menține aceeași strategie de distribuție, pentru că avem o relație foarte bună cu cei doi distruitori tradiționali, companiile Genesys și Tornado, așa că statutul distribuției noastre este foarte stabil.
În România avem 250 de reselleri certificați, cărora le organizăm traininguri de două ori pe an. Anul acesta îi vom împărți în Golden partners și Silver partners, pentru a declanșa competiția între ei și pentru a marca diferențele pentru piața românească. Toată această operațiune va implica anumite cursuri și preselecții, iar cei care vor ajunge Golden partners vor trebui instruiți suplimentar și vor avea programe separate, ceea ce implică un buget adițional destul de semnificativ.
Ideea este că vrem să îi selecționăm pe cei mai buni, iar în România, Genesys și Tornado au centre de pregătire extrem de valoroase, iar activitatea lor trebuie coordonată pentru a fi pus totul sub o singură umbrelă. Allied Telesyn este un jucător extrem de activ în cadrul sectorului entreprise al pieței românești, iar ceea ce ne propunem noi este o îmbunătățire a tacticilor privind dinamica canalelor de reseleri, marketing și PR. Urmează să implementăm proiectele noastre pe piața de telecom și vom începe prin crearea unor laboratoare în Japonia și apoi în Europa și implicit în România.
În plus, distribuitorii noștri sunt foarte activi și se ocupă și de partea de training, de seminarii și ateliere de lucru. Acum trei ani încercam să ne facem un nume în România, dar situația s-a schimbat și totul pare mai dificil, în sensul că trebuie să ne luptăm pentru a ne menține poziția pe care am cucerit-o. Nu ne facem probleme, însă, pentru că reprezentanța din România merge foarte bine și atunci ne gândim chiar la o extindere a activității aici, prin cooptarea altor colegi de valoare din țara d.voastră.
De capitolul vânzări nu se ocupă, însă, această reprezentanță, ci partenerii locali. Din datele prezentate de jurnaliști, Allied Telesyn deține circa 25 - 27% din piața de profil din România, dar deocamdată eu nu vă pot confirma aceste statistici. Pentru mine, România reprezintă o abordare strategică, pentru că în 2007 - 2008 va deveni extrem de activă pe acest segment, iar până atunci Allied Telesyn va reuși să-și creeze o infrastructură puternică și va fi pregătită să facă față acestei provocări. Așa că vrem să ne continuăm activitatea aici și să ne integrăm în piața telecom.

C@M: V-ați gândit deja la un plan deosebit pentru piața telecom din România?
M.S.: Împreună cu partenerii noștri din România încercăm să intrăm și pe această piață, iar colaborarea cu Genesys și Tornado ne ajută foarte mult, mai ales acum când ne lansăm și pe un alt segment de afaceri. Cele două centre de training au o activitate foarte laborioasă și sunt adevărate centre de formare a unor profesioniști ai tehnologiilor Allied Telesyn. Dorim o extindere a acestor activități și în zonele universitare, de unde se pot recruta talentele tinere și vrem să amplificăm colaborarea cu media de specialitate, în scopul promovării celor mai inovative soluții și tehnologii din laboaratoarele noastre de cercetare. Credem că piața din România joacă un rol central în strategia de dezvoltare a companiei în perimetrul telecom european.

C@M: Ne puteți dezvălui alte proiecte majore ale companiei d.voastră care sunt pe cale de implementare în Europa sau chiar la nivel global?
M.S: După cum v-a spus deja și președintele nostru, dl. Franceso Stramezzi, întors abia ieri din Japonia, conducerea companiei noastre a ajuns la un acord de colaborare strategică cu Guvernul Rusiei. După o altă mare reușită de anvergură, prin încheierea unor contracte cu NATO, acesta este un alt mega-proiect ce vizează sistemul de e-voting pe terioriul întregii Republici Rusia. Credem că este o realizare majoră a specialiștilor și managerilor noștri, care va influența și alte guverne din Europa de Est să apeleze la soluțiile noastre în domeniul e-government.
Mai multe amănunte nu vă pot dezvălui în acest moment, însă vă promit că vă numărați printre primii jurnaliști ce vor avea detalii despre proiectul nostru din Rusia. Sunt convins că și prin intermediul revistei d.voastre, care colaborează strâns cu Cabinetul Adrian Năstase, pot adresa mesajul nostru de deschidere și cooperare actualului Premier, pe care îl știu ca un promotor al strategiilor digitale în actul de guvernare.