.

Săptămâna trecută a avut loc la București cea de-a treia ediție internațională a How to Web, cea mai importantă conferință din Sud-Estul Europei dedicată inovației și antreprenoriatului în tehnologie. Conferința How to Web de anul acesta a reunit peste 700 de participanți din mai mult de 10 țări din regiune, cu peste 40 de vorbitori internaționali și 32 de startupuri din Europa Centrală și de Est. Evenimentul a fost deschis de Phil Libin, CEO-ul Evernote, cu un discurs despre puterea inovației. La fel de bine primită a fost intervenția lui Leonard Brody, președinte al Clarity Digital, care a vorbit despre schimbările pe care evoluția în tehnologie le aduce asupra comportamentului oamenilor.

Participanții au asistat la prezentări interesante și din partea lui David Bizer, Talent Geek la HackFwd, despre crearea unei culturi a companiei și modalități de dezvoltare și menținere a unei echipe de succes, Andrei Alexandrescu, Research Scientist la Facebook, care a vorbit despre schimbările în tehnologie, Stephanie Kaiser și Timo Dries, manageri de produs la wooga, despre crearea de jocuri sociale și aspectele importante de urmărit pentru a avea succes în acest domeniu, sau Alex Lăpușan, CEO și Founding Partner al Zitec, care a vorbit despre trecerea de la outsourcing la crearea de produse.

Programul Startup Spotlight desfășurat pe durata a 4 zile a oferit celor 32 de startupuri selectate oportunitatea să participe la workshop-uri, sesiuni de mentorat și întâlniri private cu reprezentanți ai acceleratoarelor de afaceri și cu investitori. Câștigătorii competiției și ai premiilor cash în valoare toatală de 20.000 USD, oferite de partenerul principal, IXIA, au fost desemnați în urma prezentărilor pe care startupurile le-au susținut pe scenele How to Web.

Astfel, echipa Incrediblue din Grecia a primit premiul pentru cel mai bun startup, în valoare de 10.000 USD. Locul doi a fost ocupat de Good Momming!, startup românesc, care a primit un premiu de 3.000 USD. Premiul pentru inovație, în valoare de 5.000 USD, a fost câștigat de startupul românesc Gameleon, iar premiul pentru cea mai bună prezentare susținută pe scenele How to Web de anul acesta a fost acordat tot unei echipe din România, MavenHut, care a primit un premiu de 2.000 USD. Echipa MavenHut a fost de asemenea în atenția publicului How to Web în momentul în care, în timpul keynote-ului susținut, Bill Liao, VC la SOS Ventures, a anunțat că fondul de care aparține a realizat o investiție de 500.000 EUR în startupul românesc.

De asemenea, pe scena How to Web a urcat Elizabeth Varley, CEO și co-fondator al rețelei TechHub, care a anunțat deschiderea la București a unui hub dedicat antreprenorilor în tehnologie, parte a rețelei internaționale, în colaborare cu Bogdan Iordache și Daniel Dragomir.

How to Web (www.howtoweb.co) a fost dezvoltat în parteneriat cu IXIA, Vodafone România și X3 și a făcut parte din agenda Bucharest Tech Feast (www.techfeast.co) – festival ce a reunit importante evenimente dedicate antreprenoriatului, inovației și tehnologiei, în perioada 5-11 noiembrie.