.

Compania americană de analiză a piețelor IT&C la nivel mondial își va deschide birou oficial la București în luna septembrie. Gartner serbează anul acesta 25 de ani de la înființare și are o prezență locală în 75 de țări. Compania a avut în 2003 o cifră de afaceri de 900 de mil. USD. În portofoliul său se regăsesc mai bine de 10.000 de companii la nivel mondial. Interesul firmelor de analiză pentru piața IT&C din România demonstrează, încă o dată, nu numai creșterea spectaculoasă a industriei locale, ci și un interes sporit al marilor companii, care au astfel nevoie de informații independente, pentru proiecte de investiții.
'Românii plătesc pentru echipamente și servicii IT chiar mai mult decât o fac unele companii în Occident. Tocmai de aceea ne-am gândit că vor avea nevoie de ajutorul nostru' declară Hubert van Onna, managing director al Gartner pentru Europa Centrala si de Est. Inițiativa Gartner vine la aproape doi ani după ce principalul concurent, International Data Corp. (IDC), și-a deschis biroul oficial din România. Expertiza Gartner e considerată de managerii companiilor occidentale drept o mină de aur. Tocmai de aceea, companiile multinaționale ce activează în România sunt în mare majoritate clienți ai Gartner. Băncile și insituțiile financiare, sectorul telecom și instituțiile publice sunt clienții prioritari ai companiei de analiză. Accesul la aceste informații și sfaturi se plătește în funcție de mărimea companiei. Compania ajută, de asemenea, firmele mici, dar care produc soluții tehnologice inovatoare să se facă cunoscute în lume. Nu întâmplător, pe primele locuri în analizele Gartner figurează de multe ori astfel de companii mici sau medii, dar care propun soluții mai avansate decât giganții lumii IT&C. Biroul de la București al companiei americane va avea la început câțiva angajați, specializați în relația cu clienții și în vânzări. Compania plănuiește organizarea unor evenimente de anvergură pentru beneficiarii din România.