.

Noul sistem de amplificare a puterii motorului – sistemul Bosch de recuperare suplimentară a energiei (Boost Recuperation System – pe scurt BRS) – a fost creat pentru a umple golul persistent și destul de mare dintre sistemele start-stop și sistemele de propulsie hibride. „BRS reprezintă electrificarea accesibilă a autovehiculelor compacte", precizează Wolf-Henning Schneider, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. „Răspundem nevoilor segmentului de prețuri medii prin asigurarea unor componente personalizate, cum ar fi acumulatorii litiu-ion cu capacitate de 0,25 kW/oră." BRS poate reduce consumul de carburant al unui autovehicul și emisiile de CO2 cu până la 15 procente datorită componentelor electrice, care asigură o putere suplimentară a motorului de până la 10 kW. Acest lucru deschide o altă cale de a respecta restricțiile din ce în ce mai exigente privind emisiile de CO2 din Europa, China și Statele Unite ale Americii.

Acest component inovator Bosch al sistemului de propulsie îmbină patru funcții într-un singur sistem: recuperarea și sporirea cuplului, alături de funcțiile confortabile start-stop și de deplasarea la viteză de croazieră. Piesa de bază a acestei noi hibridizări este un alternator de înaltă eficiență, a cărui putere a fost mărită de la 12 la 48 de V, utilizând componente electronice de putere noi, ceea ce face ca motorul electric să fie de până la patru ori mai puternic decât până acum.

Acest sistem electric de 48 de V asigură o gamă de avantaje pentru șoferi. Sporirea tensiunii electrice asigură posibilitatea echipării autovehiculelor cu sisteme noi de confort și de siguranță. Lucrările de întreținere pentru sistemele BRS sunt mai ușor de efectuat decât cele pentru sistemele hibride curente, nefiind necesară instruirea specială pentru înaltă tensiune a mecanicilor care efectuează aceste lucrări de service.

BRS se încarcă în timpul frânării și asigură un cuplu suplimentar în timpul accelerării

După cum sugerează și denumirea sa, sistemul de amplificare a puterii motorului și recuperare a energiei îndeplinește două funcții de bază: cu ajutorul funcției de recuperare redobândește energia și apoi o utilizează pentru accelerarea autovehiculului. În detaliu, acesta funcționează după cum urmează: orice surplus de energie de la frânare este trimis prin intermediul sistemului electric de 48 de V al autovehiculului la acumulatorul litiu-ion având o capacitate de 0,25 kW/oră. Când este necesar, această energie realimentează sistemul BRS, caz în care acesta funcționează ca un motor electric. Acest lucru înseamnă că sistemul BRS asigură un cuplu suplimentar, un efect de amplificare a puterii care este important pentru asigurarea unei manevrare dinamice a motoarelor cu supraalimentare și cilindree redusă, la turații mici.

De asemenea, noul sistem extinde funcția familiară start-stop, pentru a cuprinde și deplasarea la viteză de croazieră. Dacă nu este apăsată nici pedala de accelerație, nici cea de frână (în timpul deplasării la viteză de croazieră până se ajunge la un semafor sau în timpul deplasării în pantă), sistemul BRS oprește automat motorul cu combustie internă. Autovehiculul continuă să se deplaseze doar datorită inerției, fără a produce emisii sau zgomot. Autostrăzile cu pante ușoare asigură condițiile ideale de conducere pentru deplasarea la viteză de croazieră cu ajutorul sistemului BRS. În condiții reale, aceste drumuri asigură posibilitatea deplasării la viteză de croazieră pentru 30 la sută din totalul călătoriei.

Confortul asigurat de funcția start-stop și pornirea silențioasă

De asemenea, sistemul de amplificare a puterii motorului și recuperare a energiei permite funcției start-stop o pornire rapidă a motorului autovehiculului, fără zgomot și foarte lin, chiar și atunci când este repornit motorul cu combustie internă, în timpul deplasării la viteză de croazieră. Acumulatorul de 48 de V ajută și în această situație, trecând în mod fiabil peste perioadele în care nu este acționat motorul, pentru a asigura puterea necesară tuturor funcțiilor de confort și de siguranță.

Noua arhitectură a sistemului electric al autovehiculului cu convertor cc/cc

Cu funcțiile sale suplimentare, sistemul electric de 48 de V reprezintă o soluție viabilă pentru autovehiculele de dimensiuni medii și de lux, conform cerințelor funcțiilor electrice ale autovehiculului, care nu ar putea fi susținute de un sistem cu o tensiune și o putere mai reduse. Acesta poate, de exemplu, să sporească funcționalitatea și să reducă emisiile de CO2 ale compresoarelor de climatizare, turbocompresoarelor, ventilatoarelor de răcire a motorului și ale încălzitoarelor auxiliare. Un convertor cc/cc bidirecțional, cunoscut sub denumirea de unitate de conversie a puterii sau, pe scurt, PCU, conectează noul subsistem electric de 48 de V la sistemul convențional de 12 V cu un nivel ridicat de eficiență și fiabilitate. Funcția principală a PCU este să asigure acestui sistem electric de 12 V energia electrică produsă și stocată în partea de 48 de V a sistemului. PCU este compact și poate fi instalat în mod flexibil în cadrul autovehiculului, chiar și în compartimentul motorului.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzările acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro sau 59% din cifra de vânzări totală a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajați din sectorul Tehnologiei Auto activează în șapte domenii de activitate: tehnologii de injecție pentru motoarele cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativă, sisteme de siguranță activă și pasivă, funcții de asistență și confort, sisteme de informare și comunicare la bord, precum și servicii și tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovații în industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® și tehnologia diesel common-rail.

Pentru mai multe informații, accesați pagina de internet www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajați au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie și echipamente pentru construcții. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproape 360 de filiale și companii regionale din peste 50 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de țări. Această rețea internațională de dezvoltare, producție și vânzare reprezintă fundația creșterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,8 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare și a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan internațional. Prin toate produsele și serviciile sale, Bosch sporește calitatea vieții, oferind soluții care sunt atât inovatoare, cât și utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viață".