.

Primul far Bosch considerat gata pentru producția de serie a apărut în anul 1913, iar acest lucru a contribuit esențial la dezvoltarea companiei Bosch ca fiind furnizorul universal de piese de schimb pentru autovehicule. Un secol mai târziu, Bosch continuă să ofere o gamă completă de opțiuni de iluminat, special pentru a răspunde nevoilor pieței. Până în anul 1913, compania Bosch a produs aproape exclusiv sisteme de aprindere. Piața auto a fost în permanentă schimbare începând cu acea vreme - vehiculele de lux și mașinile sport deveneau din ce în ce mai populare, iar Robert Bosch a recunoscut perspectivele favorabile pentru a introduce iluminatul electric în cadrul vehiculelor. Munca de concepere și de dezvoltare a început în anul 1910, iar în 1913 "lumina Bosch" a fost gata pentru producția de serie. Sistemul era format dintr-un far, un alternator, o baterie și un comutator. Acest sistem de iluminat a fost un pas înainte remarcabil pentru Bosch - a fost momentul care a dus la dezvoltarea companiei germane, transformând-o într-un furnizor universal de componente auto și punând bazele competențelor electrice/electronice de astăzi.

Lumina care indică viitorul - Tehnologia actuală Bosch de iluminare

Astăzi, tehnologia Bosch de iluminare satisface chiar și cele mai complexe cerințe. Gama completă de produse de iluminat pentru vehiculele comerciale include faruri, lămpi auxiliare, girofaruri, precum și o gamă completă de becuri auto. Noile produse Bosch, cum ar fi proiectoarele de fază lungă Light-Star sau becurile auto din gama Trucklight Maxlife demonstrează faptul că Bosch continuă să stabilească noi standarde prin inovațiile sale.

Cele mai importante sisteme Bosch de iluminat

Light-Star – Far robust pentru faza lungă, cu o luminozitate excelentă și un design atractiv

Trucklight Maxlife – O gamă largă de becuri auto profesionale pentru cele mai dificile condiții de funcționare și eficiență îmbunătățită

Rallye 225 Highlight (Xenon and Halogen) – Sistem de lentile proiectate electronic pentru o eficiență maximă a luminii, cu o lampă de poziție cu LED-uri integrate în forma logo-ului Bosch

Bosch automotive bulbs – Robuste, fiabile și durabile, pentru cele mai diverse cerinte

Momente de referință din istoria Bosch

1913: Primul far Bosch

1957: Primul far cu fază scurtă asimetrică

1971: Primul far având bec cu filament dublu H4, folosind aceeași oglindă pentru ambele faze

1991: Apariția sistemului Bosch-Litronic cu becuri cu descărcare prin Xenon, obținând o lumină de 2,5 ori mai puternică

2003: Apariția sistemelor avansate de vizibilitate, cu posibilitatea de orientare după traiectoria vehiculului

2009: Nightvision – sistemul computerizat de asistare a șoferului prin camere cu infraroșu

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzările acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro sau 59% din cifra de vânzări totală a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajați din sectorul Tehnologiei Auto activează în șapte domenii de activitate: tehnologii de injecție pentru motoarele cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativă, sisteme de siguranță activă și pasivă, funcții de asistență și confort, sisteme de informare și comunicare la bord, precum și servicii și tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovații în industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® și tehnologia diesel common-rail.

Pentru mai multe informații, accesați pagina de internet www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajați au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie și echipamente pentru construcții. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproape 360 de filiale și companii regionale din peste 50 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de țări. Această rețea internațională de dezvoltare, producție și vânzare reprezintă fundația creșterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,8 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare și a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan internațional. Prin toate produsele și serviciile sale, Bosch sporește calitatea vieții, oferind soluții care sunt atât inovatoare, cât și utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viață".