.

Interviu cu Liliana Solomon - CEO Connex Vodafone

Preluarea conducerii Connex Vodafone de către românca Liliana Solomon, din decembrie 2005, produce o mutație sesizabilă în ierarhia liderilor din industria de Comunicații mobile din țara noastră. La nivelul corporației Vodafone mai există un singur precedent, și anume la filiala Vodafone din Irlanda, la care mai putem întâlni la conducere o femeie. Însă, în ceea ce ne privește, pentru prima dată în scurta istorie a Comunicațiilor mobile de la noi, un cetățean român este delegat de către Consiliul de administrație al celui mai mare operator mobil din lume - Vodafone - să preia afacerile de la București. Această mutare de accent de la o conducere a companiei Connex orientată către expați, la un Connex Vodafone dirijat de un român, specializat în Vest, probează o nouă viziune a Vodafone pentru România.

C@M: Pentru început, cum replicați la anunțul competiției, care a anunțat deja 7 milioane de clienți în palmaresul său?
Liliana Solomon: Cred că rezultatele noastre financiare înregistrate în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2005 au fost foarte bune și au reflectat o creștere firească a companiei. După cum am mai spus, performanța unei companii este definită din ce în ce mai puțin de numărul de clienți, indicatorii cu adevărat relevanți fiind veniturile și profitabilitatea. Un lucru este cert: românii au răspuns pozitiv la forța mesajelor combinate ale Connex și Vodafone, ceea ce ne face foarte încrezători în ceea ce privește viitorul.

C@M: Credeți că provocarea 3G a trecut de punctul critic, compania raportând zilele trecute 100.000 de utilizatori?
Liliana Solomon: Am fost primii care am oferit serviciile 3G pe piața românească, iar rezultatele pe care le-am obținut în numai 8 luni de la lansarea comercială sunt peste așteptările noastre. Astăzi, se poate vorbi despre o adopție crescută a serviciilor 3G la nivel internațional. Pe măsură ce terminalele 3G devin mai accesibile, asistăm la o creștere accelerată a numărului de utilizatori și a penetrării acestor servicii. Odată cu lansarea HSDPA '“ stadiul imediat superior al tehnologiei 3G, vom putea oferi clienților noștri transmisii de date la viteze de aproape 2 MB. Această nouă etapă a tehnologiei 3G va deveni realitate chiar în cursul acestui an.
Dar ca să vă răspund la întrebare, devine evident că 3G reprezintă viitorul comunicațiilor mobile.

C@M: Care este provocarea majoră pentru Connex Vodafone pentru 2006?
Liliana Solomon: Unul dintre obictivele importante ale acestui an este încheierea procesului de rebranding prin trecerea completă la brandul Vodafone. Acest rebranding este așteptat cu mare interes de utilizatorii noștri și de întreaga piață, ceea ce reprezintă un semnal pozitiv pentru noi. Totodată, vom introduce pe piața românească servicii de mare impact precum Vodafone Mobile Connect Card, Vodafone Live!, Vodafone Passport, Vodafone Simply sau servicii de tipul Child Locator. Fiecare din aceste servicii se bucură de o mare apreciere în rândul utilizatorilor Vodafone din lumea întreagă datorită beneficiilor unice pe care le aduc. Știm că utilizatorii noștri așteaptă cu nerăbdare aceste beneficii, fie că este vorba de tarife avantajoase de roaming (Vodafone Passport), de accesul la cel mai important portal de informație și divertisment (Vodafone Live !), de servicii destinate utilizatorilor cu nevoi simple de comunicații (Vodafone Simply) sau celor care vor să fie conectați la resursele companiei prin laptop și atunci când nu sunt la birou (Vodafone Mobile Connect Card).

C@M: Ce credeți că aduce nou brandul Vodafone?
Liliana Solomon: Noutatea adusă de brandul Vodafone vine în primul rând din globalitatea sa '“ vorbim despre o comunitate formată din aproape 180 de milioane de clienți. Forța sa vine din consecvența cu care își respectă promisiunea făcută acestei comunități eterogene. Atunci când cumperi brandul Vodafone, cumperi calitate și inovație, leadership tehnologic, preocupare pentru nevoile tale de comunicații. În același timp, brandul Vodafone este «trăit» într-un fel care ține cont de specificul local al fiecărei piețe.

C@M: Care sunt atuurile dvs., ca manager?
Liliana Solomon: Am o expertiză și o înțelegere internațională în această industrie, la care se adaugă receptivitatea la modelul de management practicat de Vodafone. Cred în modelul de leadership contemporan, care presupune a lua în considerare părerile celorlalți și a conștientiza impactul pe care îl pot avea deciziile personale.

C@M: Ați fost șefă de promoție la Facultatea de Fizică din Cluj... Ce are fizica în comun cu tehnologia comunicațiilor?
Liliana Solomon: Propagarea undelor care stă la baza telefoniei mobile este un fenomen fizic! Dar pentru a lucra cu succes în domeniul telecomunicațiilor nu este nevoie de o diplomă în fizică. Cred că cel mai important lucru este o gândire logică și dorința de a învăța mereu lucruri noi. Industria de telecomunicații este o industrie extrem de dinamică și inovativă.

C@M: Cum v-ați reintegrat în noul peisaj românesc?
Liliana Solomon: Îmi place foarte mult în România! Nu mai văzusem Bucureștiul de
17 ani, iar schimbarea mi se pare fantastică!
În general, lucrurile se mișcă, poți vedea un puternic spirit antreprenorial și un optimism extraodinar.

C@M: Cum vi se par angajații Connex Vodafone?
Liliana Solomon: Am mai spus-o și cu alte ocazii, cred că ei reprezintă bunul cel mai de preț al companiei și lor li se datorează succesul și realizările extraordinare de astăzi. Este o echipă foarte entuziastă, plină de pasiune și mă consider foarte norocoasă să fiu alături de ei!