.

Călătorii care au achiziționat SMS-uri pentru accesul în metrou vor putea să le folosească până la jumătatea lunii august, serviciile de validare fiind repuse sâmbătă în funcțiune de către Metrorex, potrivit unui comunicat al Ministerul Transporturilor remis agenției Agerpres. "Metrorex a repus în funcțiune, în cursul zilei de astăzi (sâmbătă n.r.), serviciile de validare în toate stațiile de metrou. Metrorex anunță că deocamdată nu mai pot fi achiziționate noi cartele prin sistemul SMS", se precizează în comunicat. Metrorex și Telcor au avut o convenție de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul în metrou, utilizând tehnologia data-over-voice. Aceasta convenție a expirat la 30 iunie 2014, lucru care era cunoscut și de către firma Telcor. Metrorex își cere scuze călătorilor care utilizează acest sistem, pentru disconfortul creat în această perioadă.

În aprilie 2013, Metrorex a lansat o soluție tehnologică care permitea călătorilor să folosească telefonul mobil pentru plata și accesul la metrou. Soluția implementată de Metrorex putea fi utilizată de pe orice model de telefon mobil, indiferent de performanțele tehnice. Clienții plăteau călătoria cu metroul prin transmiterea unui SMS la numărul scurt 1700, primind ulterior confirmarea plății imediat, tot prin SMS. Accesul în stație se realiza prin apelarea gratuită a numărului 1700 și apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în stațiile de metrou, în zona de acces peron.

Serviciul de achiziționare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice, serviciu unic în lume, iar Metrorex este singurul beneficiar al acestei tehnologii.