.

Amber a raportat pentru anul 2018 cea mai mare cifră de afaceri din istoria companiei dezvoltatoare de jocuri video: 29,7 milioane ron (7.55 milioane de dolari). Cifra reprezintă o creștere cu 38% față de cea atinsă în anul 2017. “Componenta creativă a proiectelor pe care le alegem să le dezvoltăm a fost unul dintre factorii cheie de creștere în 2018, direcție pe care vrem să o potențăm și în următorii ani. Partenerii mari cu care lucrăm și viitoarele colaborări cu nume puternice din industria de game development ne vor ajuta să creăm la Amber un mediu prielnic pentru oameni creativi și pentru dezvoltarea competențelor lor. Cu ajutorul lor, Amber dorește să devină un jucător redutabil pe piața internațională a dezvoltării de jocuri video”, precizează Mihai Pohonțu, CEO Amber.
 
Creșterea business-ului din ultimii ani se datorează direcției strategice urmată de companie, odată cu venirea lui Mihai Pohonțu în poziția de CEO în 2017: deschiderea de birouri în Statele Unite și structurarea Amber într-o rețea de studiouri. Acțiunile au avut la bază o orientare diferită a companiei pe termen lung, aceasta făcând trecerea de la o firmă de servicii la o agenție creativă de game development care are ca focus dezvoltarea de produse noi.
 
În 2019, Amber se va concentra pe dezvoltarea de proiecte cu o componentă creativă crescută, incluzând crearea și co-crearea de titluri noi sau servicii de live operations. La nivel de platforme, desi mobile-ul râmâne core business-ul agenției, activitatea se va dezvolta treptat și în zona de PC și console. De asemenea, studioul experimentează și cu proiecte ce nu intră în sfera gaming-ului clasic dar care au un potențial creativ și tehnologic deosebit.
 
 
“Pentru a dezvolta direcția creativă, am extins în special capabilitățile și echipa de design și artă, de exemplu în ultimul an echipa de design s-a dublat, de la 10 la 20 de designeri. Suntem atenți și la trendurile și tehnologiile emergente, am început deja să lucrăm la proiecte ce implică tehnologii de streaming și urmărim cu interes evoluția platformelor Google Stadia și Apple Arcade”, precizează Mihai Pohonțu
 
Amber a crescut cu 80 de angajați față de 2017 și numără 300 de angajați care lucrează în cadrul rețelei de studiouri interne a Amber ce include Lorraine, Avalon și Amber Live Ops. Alte studiouri independente se vor alătura rețelei în viitorul apropiat. 
 
 
Despre Amber
 
Înființată în 2013, Amber este o agenție creativă structurată ca o rețea de studiouri, specializate în strategii de lansare paralele pe mai multe platforme, optimizare a experienței utilizatorilor, design de monetizare, data science și live operations, oferind o paletă largă de soluții de dezvoltare de software ce include livrarea de produse complete, co-dezvoltare, conversie de platforme și servicii de suport. Printre cele mai cunoscute companii de gaming cu care Amber a lucrat sau încă lucrează se numără Disney, Epic Games, Scopely, NBC Universal, Kixeye, Glu, Kabam, Paradox și That Game Company. Amber a lucrat la dezvoltarea unor jocuri precum Rumble Heroes, Link Twin, Little Leader și Cinderella Free Fall.  În 2018 a fost clasificată ca fiind compania de software cu cea mai rapidă creștere din România conform clasamentului Inc. 5000 Europe și #463 dintre toate companiile europene. Amber are sediul central în București și birouri în San Francisco și Los Angeles, California.