.

La începutul fiecărui an, YouTube trage linie și prezintă reclamele cele mai populare ale anului care tocmai a trecut. Acestea sunt reclamele care au captat interesul publicului YouTube din România, creații video care s-au remarcat prin conținutul original, forță de a menine privitorul în faa ecranului și a de reaciona.  Topul YouTube Ads Leaderboard 2017 este creat printr-un algoritm care măsoară intenia utilizatorului de a vedea un anumit clip și interaciunea cu videoul respectiv - timpul de vizionare, numărul de share-uri, numărul de vizualizări organice în comparaie cu cele plătite. Pentru topul din acest an a fost acceptat un singur spot din partea fiecărui brand, pentru a evidenia mai bine diversitatea, calitatea și popularitatea reclamelor de pe YouTube. 
 
„Vedeta” incontestabilă a publicităii pe YouTube în 2017 a fost OLX și a sa reclamă „Indemnizaia de #bebebine”. Spotul cu pricina este nu doar pe primul loc în România, însă a intrat și în top 10 cele mai populare reclame pe YouTube în 2017 la nivelul tuturor țărilor Uniunii Europene, top dominat de creații din Germania și Marea Britanie. "Succesul #Bebebine a însemnat pentru noi o confirmare că nu există ceva mai important într-o campanie decât timpul dedicat cunoașterii targetului, cu cât îți aloci mai mult timp în etapa aceasta, cu atât îți crești șansele de reușită. Odată ce ne-am asumat lucrul acesta, cu un plus de curaj și cu încredere în agenția noastră, am ajuns să ne bucurăm de 40% creștere în categorie, de cea mai virală campanie a brandului și de gândul că am strecurat un scurt moment de relaxare în viața mămicilor", precizează Marius Funie, Brand Manager OLX. 
 
 
"Ne bucurăm să avem singurul spot din Europa Centrală și de Est prezent în topul european al celor mai populare anunuri video promovate pe YouTube în 2017. În ambele topuri, atât cel românesc, cât și cel la nivelul întregii Uniuni Europene, predomină două direcii de transmitere a mesajului. Pe de o parte se remarcă poveștile cu latura emoională, de obicei legate de familie și copii, iar de cealaltă, muzica: sunt utilizate piese sau fragmente originale create special pentru campania respectivă. Lista europeană conine și două spoturi care au abordat teme sociale - situaia refugiailor sau problemele legate de percepiile stereotipe despre gen și rolurile în societate. Ingredientul succesului pentru brandurile câștigătoare a fost evident arta de a genera interes și emoii”, precizează Aneta Pleșa, Analytical Consultant Google. 
 
“Vestea prezenei în acest top ne onorează și ne bucură foarte mult, cu atât mai mult cu cât nu este o distincie subiectivă acordată de un juriu de festival, ci un rezultat bazat pe indicatori clari și un algoritm bine pus la punct. Noi, la Saatchi&Saatchi + The Geeks nu ne-am propus, așa cum de altfel nu ne propunem niciodată, doar “să facem un viral”, ci să producem o campanie care să aducă rezultatele de business agreate în brieful clientului. Ne-am propus, desigur, și să avem o execuie interesantă pentru oamenii care o privesc, care să le dea motive să o trimită mai departe și la care să se uite cu plăcere de mai multe ori. Dar viralizarea nu a fost principalul obiectiv. Considerăm că popularitatea este un atribut pe care o campanie îl dobândește dacă se respectă și se aplică corect toate principiile enumerate anterior. Faptul că #bebebine a reușit să depășească obiectivele de business și, în plus, să fie între primele 10 reclame video din Europa este încă o confirmare binevenită a faptului că, într-o lume a sharing-ului, a încerca să faci coninut de calitate și nu simple reclame este o cale către succes", precizează Vlad Petre, Managing Director Saatchi&Saatchi + The Geeks.
 
YouTube Ads Leaderboard 2017 - România
 
Cele mai populare reclame pe YouTube în România
 
 
  1. 1 Wohne wie auch immo du willst! #fuerimmo | Vollversion | immowelt.de - Immowelt
    Tara de origine a videoului: Germania
    Agentie de creatie: FYFF AG
    Agentie media: In-house

 

  1. 2 #MoreThanARefugee - YouTube Spotlight
    Tara de origine a videoului: Statele Unite
    Agentie de creatie: We are social     
    Agentie media: Essence

 

  1. 3 Die Oster-Überraschung – #DerWahreOsterhase - Netto
    Tara de origine a videoului: Germania
    Agentie de creatie: Jung von Matt     
    Agentie media: OMD

 

  1. 4 Clash of Clans: How Do We Get Over There? (Update Teaser) - Supercell
    Tara de origine a videoului: Finlanda
    Agentie de creatie: Barton F. Graf    
    Agentie media: In-house

 

  1. 5 John Lewis Christmas Ad 2017 - #MozTheMonster - John Lewis
    Tara de origine a videoului: Marea Britanie
    Agentie de creatie: adam&eveDDB   
    Agentie media: Manninh Gottlieb OMD

 

  1. 6 OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine - OLX Romania
    Tara de origine a videoului: Romania
    Agentie de creatie: Saatchi & Saatchi + The Geeks
    Agentie media: Conversion

 

  1. 7 M&S Christmas TV Ad 2017 | Paddington & The Christmas Visitor #LoveTheBear            - Marks & Spencer
    Tara de origine a videoului: Marea Britanie
    Agentie de creatie: Grey London
    Agentie media: Mindshare

 

  1. 8 Samsung Galaxy S8 and S8+: Official Introduction - Samsung
    Tara de origine a videoului: Coreea de Sud
    Agentie de creatie: Cheil
    Agentie media: Starcom Worldwide

 

  1. 9 Heineken | Worlds Apart | #OpenYourWorld - Heineken
    Tara de origine a videoului: Olanda
    Agentie de creatie: Publicis London
    Agentie media: Mediavest Spark

 

  1. 10 EATKARUS – EDEKA Werbung #issso - EDEKA
    Tara de origine a videoului: Germania
    Agentie de creatie: Jung von Matt
    Agentie media: OMD

 

Nota: Topul YouTube Ads Leaderboard pentru UE28 este realizat pe aceleași repere ca și cel din România, luându-se în considerare vizualizările și interacțiunile la nivelul tuturor țărilor Uniunii Europene