.

Vânzările mondiale de hardware WLAN au însumat 1,68 miliarde USD în 2002, conform unui raport Infonetics Research, publicat pe 25 februarie a.c.
Infonetics prevede o creștere de 60% în următorii 3 ani, cu vânzări totale de 2,72 miliarde USD în 2006. Analiștii de la Infonetics apreciază că Cisco și Linksys sunt 2 producători bine poziționați pentru a domina piața globală de hardware WLAN, urmați foarte aproape de rivalii Buffalo, NetGear și D-Link. Cei 2 lideri de piață vor tinde să își păstreze pozițiile anul acesta.
Cisco a anunțat în februarie 2003 planuri de preluare a controlului asupra pieței WLAN, încheind acorduri de licențiere gratuită cu principalii producători de chip-uri, urmărind, prin aceasta, ca software-ul Cisco pentru WLAN să fie prezent în majoritatea computerelor portabile și a dispozitivelor de comunicații.
Intel, Agere, Atheros, Atmel, Intersil, Marvell și Texas Instruments au fost toți de acord să includă tehnologia deținută de Cisco pe chip-urile sau smartcard-urile lor, iar aceasta poate fi găsită în aproape toate echipamentele hardware compatibile cu WLAN de pe piață la această oră - de la laptop-uri la telefoane inteligente.
Și liderii mondiali ai producției de PC-uri, IBM și HP au fost de acord să susțină inițiativa, ei confirmând că notebook-urile și tablet-PC-urile acestora vor fi compatibile cu infrastructura WLAN Aironet de la Cisco.
După exemplul Intel, ce a impus cu succes marca 'Intel Inside' pe computere, Cisco va încuraja producătorii să includă logo-ul 'Cisco Compatible' pe produsele lor. După mai mulți ani dificili, Cisco vrea să profite de pe urma interesului crescut al corporațiilor pentru WLAN-uri via dispozitive mobile.
Clienții care vor dori să folosească software WLAN actualizat de la Cisco - cu gestiune îmbunătățită a securității și rețelei - vor putea folosi numai echipamente de acces wireless de la Cisco.
Pe 12 martie, Intel a mai anunțat un parteneriat cu McDonnalds prin care companiile vor promova accesul WiFi la Internet în restaurantele McDonalds. Efortul face parte din campania de 300 milioane USD a Intel de lansare a liniei de produse Centrino. Compania McDonalds va oferi, inițial în Manhattan, timp de o lună câte o oră de acces gratuit WiFi la Internet la achiziția unui meniu; după consumarea orei gratuite, consumatorii fie plătesc 3 USD pentru o altă oră, fie mai cumpără un meniu McDonalds. Intel și Mariott International au anunțat încă de pe 27 februarie o campanie comună de promovare a WiFi în 400 de hoteluri din SUA, Canada și câteva țări din Europa. Lanțul hotelier Mariott oferă deja acces la Internet prin WiFi în peste 200 din hotelurile sale din toată lumea.
Concomitent, rețeaua de librării Borders din SUA a anunțat că va susține Intel în campania pentru promovarea Centrino prin afișarea de indicatoare în librăriile sale ce indică faptul că rețeaua hotspot instalată de T-Mobile a fost optimizată să funcționeze cu produsele Intel Centrino. Clienții Borders trebuie neapărat să fie abonați T-Mobile ca să poată folosi hotspot-urile sale.
Raportul Infonetics mai relevă că utilizatorii individuali încă dau seama despre 50% din veniturile din harware pentru rețele locale fără fir, în timp ce clienții din afaceri formează 41%, iar furnizorii de servicii 9%. Tendințele de creștere vizează o pondere mărită a sectorului de afaceri. America de Nord manifestă cea mai mare cerere de WLAN, cu 58% din vânzări. Regiunea EMEA urmează cu 22%, urmată de Asia-Pacific cu 17% și CALA cu 3%. Din rândul firmelor europene, 42% folosesc WiFi
Un alt studiu mai recent, publicat pe 26 martie 2002 de către compania Frost & Sullivan, informează că utilizarea standardului WiFi 802.11b pentru WLAN s-a încetățenit în Europa, 42% din companiile din sondaj răspunzând că îl folosesc deja, iar 11% că intenționează să îl introducă în viitorul apropiat. La acest studiu au participat 100 de companii importante din 8 țări europene. Principalele utilizări ale tehnologiilor fără fir (WLAN, SMS, HSCSD și GPRS) sunt e-mail-ul, managementul informațiilor personale și managementul relațiilor cu clienții (CRM).
Principalele rețineri se datorează securității scăzute și costurilor ridicate.
Majoritatea celor care au implementat deja un WLAN declară că au beneficiat de avantaje, dar că nu o consideră soluția optimă pentru o rețea completă de computere. Numai 9% au declarat că folosesc dispozitive Bluetooth, dar Frost & Sullivan este convinsă de potențialul de creștere al domeniului.