.

Cisco a lansat la Conferința Healthcare Information and Management Systems Society (HIMSS) din Atlanta platforma Cisco HealthPresence. Noua aplicație este o platformă tehnologică avansată de îngrijire medicală la distanță care permite pacienților să discute cu doctori și experți medicali pentru consultații medicale utilizând metode care până acum nu erau posibile. Abordările tradiționale de telemedicină s-au concentrat în principal pe problema accesului fizic la îngrijire medicală.

Cisco HealthPresence răspunde la patru provocări cheie ale livrării îngrijirilor medicale:

• Capacitate (deficitul și productivitea experienței clinice);

• Colaborarea (un pacient cu mai mulți doctori, mulți furnizori cu mulți furnizori și mulți pacienți cu mulți pacienți);

• Schimbul de informație (abilitatea participanților de a partaja și vizualiza informații medicale vitale);

• Personalizare (interacționarea cu pacienții în feluri care îi fac să fie participanți mai activi în consultații);

Cisco HealthPresence extinde și mărește accesul la servicii medicale de calitate

 

HealthPresence crează întâlniri clinice noi, optimizate, integrând două inovații tehnologice: Cisco TelePresence™ și Comunicațiile Unificate Cisco®. Cu flux video și audio de înaltă definiție, și dispozitive medicale conectate, Cisco HealthPresence suportă colaborare și personalizare rar întâlnite în consultațiile tradiționale față-în-față. Pacienții din întâlnirile HealthPresence pot vedea imagini și asculta sunete de la o varietate de dispozitive de diagnostic, cum ar fi stetoscoapele digitale, participând activ în ceea ce văd și aud medicii.

Începând cu testele HealthPresence din 2008, pacienții au descris cum sunt atrași în actul medical de către experiența video completă și de către transmiterea în timp real a informațiilor fiziologice. În același timp, medicii raportează o administrare mai eficientă a pacienților folosind HealthPresence.

La fel de important, HealthPresence permite mai multor membri ai echipei de doctori a unui pacient să paritcipe simultan în consultări, creând noi feluri de a livra și coordona serviciul medical. Aceasta este o inovație semnificativă față de soluțiile de telemedicină tipice și chiar față de examinările medicale tradiționale în-persoană. Cu HealthPresence, pot participa în tratarea și planificarea îngrijirii medicale medicii primari și speciliștii, terapeuții de reabilitare, membrii familiei și îngrijitorii. Aceste capabilități noi sunt esențiale pentru ca tehnologiile de informații și comunicații să joace un rol vital în îmbunătățirea accesului, a disponibilității, calității și accesibiliății serviciilor medicale.

Detalii:

• Cisco HealthPresence va fi disponibil începând cu luna martie 2010 pe piețe din Statele Unite, Canada și Europa. Soluția este clasificată drept un dispozitiv medical de Clasa I de către Food and Drug Administration din Statele Unite;

• Pentru a evalua pacienții într-un mod interactiv și participativ, Cisco HealthPresence oferă medicilor echipamente de înaltă calitate:

o Software Cisco Vitals, care capturează date fiziologice și fluxuri video de înaltă definiție și le trimite echipei clinice folosind un nivel foarte ridicat de securitate;

o Unități Cisco TelePresence în locații clinice și pentru pacienți;

o Capabilități integrate de transmisii de fluxuri de voce, video și date care colectează infomațiile medicale ale pacienților pentru a fi transmise și partajate între mai mulți furnizori de servicii medicale sau între un singur doctor și pacient, în timpul și după consultația prin telemedicină. Software-ul dedicat Cisco oferă tehnologii de criptare cu un grad foarte ridicat de securitate pentru a proteja intimitatea și securitatea datelor pacienților care sunt comunicate la distanță între pacienți și furnizorii de servicii medicale;

o Dispozitive medicale localizate la unitatea pacienților: o cameră video generală pentru observații externe, o cameră video pentru ureche, gât și nas, un stetoscop digital, și un dispozitiv pentru semne vitale care captureaza tensiunea arterială, temperatura, pulsul și nivelul de oxigen din sânge.

• Cisco HealthPresence poate fi implementat în locații permanente sau în unități mobile.

• Programul Cisco HealthPresence a fost pilotat de către Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG);

• Cisco HealthPresence a fost adoptat deja cu succes în programe pilot din Statele Unite și din alte țări, incluzând:

• Un pilot HealthPresence revoluționar cu Molina Healthcare, doua centre comunitare de îngrijire medicală din San Diego și statul California pentru a oferi servicii medicale comunităților cu acces scăzut din întreg statul;

• Programele HealthPresence pilot din Aberdeen, Scoția, cu o divizie a Serviciilor Naționale de Sănătate din Scoția, și din San Jose, California, cu angajații de la sediul corporativ al Cisco. Ambele programe pilot din 2009 au obținut în aceeași măsură evaluări favorabile: mai mult de 90% dintre participanți au spus că au recomanda serviciul mai departe;

• Ajutarea conectării pacienților nevoiași cu resurse medicale critice în locații internaționale incluzând Franța, Regatul Unit, Africa de Sud și China.

• Dr. Kaveh Safavi, Vice President and Global Lead, Cisco Internet Business Solutions Group Healthcare Practice:

"La nivel global, sistemele sanitare se confruntă cu provocări în creștere pentru a răspunde cererii de servicii de calitate. Pacienții deseori au acces limitat la îngrijire medicală, în special atunci când necesită servicii de specialitate sau când au nevoie de îngrijire pentru boli cronice, atât în zonele urbane cât și în cele rurale. Cisco HealthPresence este gata să transforme felul în care doctorii practică medicina și felul în care pacienții sunt îngrijiți, permițând persoanelor să se ia legătura cu ușurință și în siguranță cu cel mai potrivit medic sau specialist pentru nevoile sale, și să primească cea mai bună îngrijire posibilă indiferent de locație."

• Dr. Michael M. Siegel, Vice Presedinte and Medical Director, Molina Healthcare, Inc.:

"Cetățenii se așteaptă la mai multe opțiuni pentru serviciile de îngrijire medicală, și noi modele de livrare a îngrijirii trebuie să fie introduse pentru a transforma în realitate îngrijirea la distanță. Pentru birourile medicale ale Molina, Cisco HealthPresence elimină nevoia aducerii în aceeași locație fizică a medicilor și a pacienților. Facilitățile noastre pot atinge acum o bază de pacienți mai largă și mai dispersată, pentru a le oferi îngrijirea corespunzătoare."

Utilizarea tehnologiilor video în oferirea de îngrijire medicală

În timpul recuperării fizice după o operație la genunchi survenită în urma unui accident de ski, Dr. Kate Burke avea dificultăți să își amintească exact cum trebuie să facă exercițiile de terapie fizică acasă. Apoi i-a venit o idee - la următoarea vizită la terapie, și-a auds camera video Flip, dorind să-l roage pe terapeut să o înregistreze în timp ce face exercițiile corect, pentru a-și putea aminti acasă cum trebuie să facă fiecare mișcare. Spre surprinderea sa, terapeutul a scos și el, în același timp, o cameră video Flip.

Întâplarea demonstrează că atât pacientul cât și terapeutul au identificat potențialul camerelor video accesibile, portabile și ușor de folosit pentru a ajuta pacienții să urmeze întocmai instrucțiunile de îngrijire.

"Video schimbă jocul", spune dr. Burke. "Va deveni standardul pentru recuperarea fizică precum și în alte zone ale îngijirilor medicale".

Memorarea a mai puțin de jumătate din informații

Conform unui raport ("The Ix Evidence Base: Using Information Therapy to Cross the Quality Chasm") publicat de Centrul pentru Terapia Informației, "pacienții înțeleg și rețin puțin din ce le spun doctorii".

Dr. Burke spune că folosirea clipurilor video pentru a-și aminti cum să își execute corect exercițiile i-a ajutat recuperarea foarte mult. "Pentru că am instrucțiuni video clare pe care le pot urmări oricând, nu trebuie să mai fac atât de multe drumuri la cabinetul doctorului", explică ea.

Tehnologiile video pot ajuta și asistenții personali

Tehnologiile video pot ajuta membrii familiei și prietenii unui pacient să ofere îngrijire consistentă care respectă îndeaproape prescrierile inițiale ale unui doctor, spune Lynne A. Dunbrack, director de program la IDC Health Insights.

Mulți pacienți astăzi pot juca un rol în pregătirea și îmbunătățirea procedurilor de îngrijire medicală. De exemplu, un clip video filmat într-o unitate de terapie internsivă ar putea fi folosit în scopuri educaționale precum și pentru a reduce variațiile întâlnite în practica îngrijirilor medicale", spune Dr. Kaveh Safavi, un medic care este Vice Președinte al Cisco Internet Business Solutions Group Healthcare Practice. "Poți evalua felul în care asistentele și doctorii îngrijesc pacienții și poți face ajustări", explică el.

Extinderea bazei de îngrijire folosind tehnologii video

Deși la început de drum, utilizarea tehnolgoiilor video și a altor informații vizuale în îngrijirea medicală va continua să crească, susține Safavi.

Unul din motive este ca generatiile tinere sunt obisnuite cu prezenta ubicua a tehnologiilor video în viata lor - YouTube, camere web, și camere video Flip accesibile și ușor de folosit. Ei știu că nu este neobisnuit ca părinții să își monitorizeze copii la grădiniță prin camere web și Internet. Astfel că, atunci când intră în sistemul medical fie ca pacienți fie ca practicieni, "Generațiile tinere vin cu anumite așteptări pentru folosirea tehnologiilor video ca formă de comunicare", spune Safavi. Aceste așteptări ale generițiilor tinere încep să dărâme barierele din fața utilizării tehnologiilor video în îngrijirea medicală.

De asemenea, în economia curentă în care "toată lumea încearcă sa facă mai mult cu mai puțin", spune Safavi, "tehnologiile care permit organizațiilor să își mărească baza fără a-și extinde infrastructura fizică va ajuta la eliminarea ineficiențelor din comunicare și din multe alte zone."

Provocările utilizării tehnologii video în serviciile medicale

"Deși tehnologiile video au potențial puternic pentru a îmbunătăți calitatea și rezultatele serviciilor medicale, există anumite obstacole înainte ca ele să fie adoptate mai pe larg.", spune Dunbrack.

"Nu toți pacienții se simt în largul lor folosind o cameră video sau având una îndreptată asupra lor în timpul unei vizite la doctor", spune Dunbrack. "Pacienții îngrijorați pentru intimatea lor pot de asemenea să nu dorească adăugarea unui clip video la fișa lor medicală."

Practicienii din sistemul sanitar care sunt deja împovărați cu mai multe sarcini cărora nu le pot face față pot vedea noile tehnologii ca un risc sau ca o schimbare a procedurilor bătute în cuie. De aceea, ei pot evita încercarea noilor tehnologii, care este una dintre principalele bariere din calea adoptării. De asemenea, doctorii și pacienții care sunt îngrijorați pentru initimate sau pentru culpa medicală pot fi reticenți să comunice cu pacienții în acest fel, susține Dunbrack.

"Nesiguranța despre modelul de afaceri care implică utilizarea tehnologiilor video pentru a extinde serviciile medicale mai departe de facilitățile medicale tradiționale poate fi un alt potențial obstacol", spune Safavi. În timp ce asigurările plătesc pentru servicii oferite în facilități medicale tradiționale, nu este clar care este modelul de rambusare pentru îngrijirea online livrată direct acasă la pacient, explică el.

Depășirea obstacolelor

În următorii ani, beneficiile încorporării tehnologiilor video în sistemul medical vor fi suficient de atrăgătoare pentru a depăși frica față de oricare din aceste osbtacole, spune Dunbrack.