.

Camelia LUNGU

Pe 12 mai, Cisco a anunțat livrarea celui de-al 3.000.000-lea telefon Internet Protocol către Adobe Systems Inc., care a instalat sistemul Cisco IP Communications în toate sediile sale din lume (peste 3.800 de telefoane IP Cisco.
Compania Adobe, unul din furnizorii cheie de platforme de transpunere digitală în imagini, design și tehnologia documentelor, a demarat în toamna lui 2003 un program de integrare a tuturor soluțiilor bazate pe IP folosite în întreaga companie pentru a se eficientiza și a-și reduce costurile. Sistemul integrat de voce-video-date de la Cisco funcționează deja în filialele Adobe din California, Washington, Canada, Irlanda, Marea Britanie, Italia și India.
'Am intenționat să ne îmbunătățim comunicațiile globale, dar am început printr-o planificare IT prudentă. Oricare ar fi fost sistemul ales, el trebuia integrat într-o mulțime de rețele diferite din întreaga lume, trebuia să fie ușor de gestionat și să fie capabil să se dezvolte odată cu noile facilități IP ce urmează să apară. Acesta este primul nostru pas către un mediu unificat de mesagerie', explică Bob Dunbar, director de telecomunicații globale la Adobe.
Soluția Cisco achiziționată de Adobe include: procesarea apelurilor prin Cisco CallManager; conferințe multimedia prin Cisco MeetingPlace; poștă vocală Cisco Unity; Cisco IP Contact Center; o varietate de telefoane Cisco IP, inclusiv noul Cisco IP Phone 7970G și aplicații bazate pe XML (extensible markup language) ce sunt afișate pe telefoanele Cisco IP. Aplicațiile disponibile utilizatorilor se bazează pe un sistem unic integrat și securizat care înlocuiește colecții disparate de centrale PBX, sisteme de codare, servicii Centrex, ACD și de poștă vocală.
Primul milion de telefoane IP instalate a fost anunțat de Cisco în august 2002, o realizare care i-a luat companiei 3 ani și jumătate pentru a o atinge.
Un an mai târziu, în iulie 2003, Cisco a anunțat că a depășit pragul de 2 milioane. La numai 8 luni de atunci, în aprilie anul acesta, compania atingea 3 milioane de telefoane IP instalate, înlocuind în total peste 6.000 de telefoane tradiționale de companie în fiecare zi de lucru. În prezent, sistemele Cisco IP Communications sunt folosite în mai mult de 14.000 de organizații din lume - inclusiv de 60% din companiile Fortune 500 - în scopul reducerii costurilor și măririi productivității și a flexibilității afacerilor lor.
În SUA, Cisco ocupă locul 4 pe piața vocii în segmentul de întreprindere, incluzând aici PBX-urile IP și tradiționale la un loc, conform estimărilor companiei. Cisco a intrat pe această piață în 1999 și a demonstrat cea mai accelerată creștere a unui furnizor de voce de companie.