.

Orange România, în parteneriat cu Metrorex, a lansat pe 27 iunie primul sistem de plată prin telefonul mobil al unui serviciu de transport în comun din România.

Astfel, cu ajutorul telefonului mobil, clienții Orange își pot cumpăra bilet pentru călătoria cu metroul, solicitând biletul printr-un mesaj scris la un număr scurt și apoi scanând, la dispozitivul special instalat în stațiile participante în acest program pilot, codul de bare pe care îl primesc pe telefon printr-un mesaj multimedia. Pentru a solicita un bilet de o călătorie cu metroul, clienții Orange trebuie să trimită mesajul scris la numărul 801 (tarif 0,36 euro ), pentru a solicita un bilet cu două călătorii trebuie să trimită mesajul la numărul 802 (tarif 0,63 euro), iar pentru 10 călătorii incluse - la numărul 810 (tarif 1,83 euro). În cazul clienților PrePay, tariful se scade din creditul disponibil, iar în cazul abonaților Orange, la tarifele menționate se adaugă TVA.

Clienții Orange care cumpără bilet prin telefon pot naviga gratuit în Portalul Orange pe mobil în ziua cumpărării biletului, timp de 24 de ore, precum și la serviciile Orange blog, Sharebox, Chat și Dating. În prezent, Orange oferă acoperire pentru serviciile de voce și internet mobil în toate stațiile metroului bucureștean. Accesul pe baza codului de bare de pe telefonul mobil este disponibil în 6 stații de metrou: Politehnica, Petrache Poenaru, Grozăvești, Piața Victoriei, Universitate și Timpuri Noi.

"Orange a fost prima companie de telefonie mobilă din România care, în anul 2006, a lansat servicii de plăți prin telefonul mobil. Suntem încântați să aducem astăzi, împreună cu partenerul nostru, Metrorex, încă o premieră pe piață: plata cu mobilul a călătoriei cu metroul. În prezent, oferim și alte soluții de plăți cu mobilul pentru servicii de interes public, printre care parcarea auto în Timișoara și Oradea, cât și în afara țării, în stațiunea Albena și în orașul Ruse din Bulgaria", a declarat Gabriela Voinea, Senior Product Manager Orange România.