.

SMS-ul și-a câștigat fără drept de apel poziția de cea mai populară formă de comunicare personală, abonații GSM trimițând peste 1,7 milioane SMS-uri/lună doar în Marea Britanie, de exemplu, potrivit unei statistici Mobile Data Association. Inițial, SMS-ul a fost utilizat ca un serviciu de alertare vocală '“ un simplu mecanism pentru a informa abonații că urmează să primească un mesaj vocal. Multe rețele GSM au fost lansate fără a avea posibilitatea oferirii de SMS-uri de la o persoană la alta pentru că nimeni nu se aștepta ca acesta să devină un serviciu popular, punctează revista Telecommunications International, ca o introducere la viitoarele deschideri în privința comunicării prin SMS.
Arhitectura SMS a fost proiectată pentru a satisface cerințele momentului. Când a fost emis prima oară în 1992, acoperirea radio era limitată, durata bateriei era scăzută, iar terminalele erau mari, așa încât majoritatea mesajelor trebuiau stocate înainte de a fi expediate.

Arhitectura
Arhitecturi eficiente precum cele GSM țin cont de:
l Conectivitatea e aducătoare de venituri: serviciile poștale, telegraful, liniile de telefonie fixă și în prezent GSM-ul, toate arată că oamenii sunt extrem de predispuși la comunicare;
l legea Metcalfe: utilitatea unei rețele egalează valoarea numărului de utilizatori. Cu cât o rețea are mai mulți utilizatori, cu atât e mai utilă și are mai mult succes. În Anglia, de exemplu, traficul SMS a crescut de circa 8 ori în 9 luni, 4 dintre rețelele de aici fiind interconectate;
l legea pragului: cu cât o rețea sau serviciu este mai ușor de utilizat, cu atât va avea mai mult succes. Introducerea telefoanelor mobile a scăzut pragul de intrare. Utilizatorii pot suna de oriunde sunt, nu neapărat de la o locație fixă. Rezultatul, un telefon mobil are o utilitate mult mai mare decât un telefon fix.

Ce înseamnă asta pentru SMS?
Lumea a început să se schimbe începând din 1992, atunci când acoperirea radio GSM s-a îmbunătățit substanțial, durata bateriei s-a extins, iar dimensiunile terminalelor s-au redus. Așadar, nu mai e nevoie de înmagazinarea tuturor mesajelor înainte de expediere: majoritatea pot fi expediate imediat. Unii operatorii au declarat că până la 80% din mesajele persoană-persoană sunt livrate la prima încercare. Utilizarea SMS-urilor a evoluat și ea. Abonații solicită servicii interactive, precum votarea prin SMS. În prezent, comunicarea prin SMS este solicitată astfel:
l de la persoană la persoană
l de la persoană la organizație
l de la persoană la program TV
O arhitectură viitoare SMS oferă o conectivitate excelentă pentru toate aceste forme de comunicare.

Conectivitate persoană-persoană
Pentru o comunicare de la persoană la persoană, o arhitectură viitoare SMS beneficiază din faptul că majoritatea mesajelor sunt expediate la prima încercare. Expedierea directă este utilizată pentru trimiterea majorității mesajelor direct la destinația lor. Acest lucru îmbunătățește calitatea serviciului, reduce costurile și facilitează rețelei creșterea traficului fără investiții suplimentare în SMSC '“ Short Message Service Center.

Conectivitatea
persoană '“ organizație
Companiile mari recurg la promoții la pachet prin telefon pentru a-și fideliza clienții și a-și stimula vânzările. Aceste promoții folosesc fie numere diferite de telefon pentru răspunsuri vocale și scrise, fie restricționează clienții la o singură formă de răspuns. În ambele cazuri, succesul potențial al campaniei este limitat. O viitoare arhitectură SMS va utiliza legea pragului pentru a permite abonaților să răspundă în felul în care vor ei, utilizând același număr de telefon. O rețea viitoare SMS permite ca toate numerele să fie accesate prin text și voce.

Conectivitatea persoană'“program TV
Comunicarea de la persoană la un program TV oferă cea mai rapidă sursă de creștere a profiturilor. Programe TV interactive precum 'Big Brother' au arătat clar o cerere pentru votare prin SMS, dar au și suferit din lipsa de capacitate. Această lipsă de capacitate este rezultatul direct al neajunsurilor arhitecturii actuale 'store and forward'. Mesajele de votare sunt întârziate în cozile SMSC și totuși nu este nevoie ca aceste mesaje să fie înmagazinate pentru că nu e nevoie să fie transmise printr-o interfață radio pentru a ajunge la destinatarul mesajului. O arhitecură viitoare are în vedere faptul că conectivitatea aduce venituri și rutează mesajele de votare către un sistem direct conectat și de mare capacitate. Pe lângă creșterea capacității și a veniturilor, această nouă abordare face posibile noi concepte de programe. Prin arhitectura actuală, rezultatele voturilor sunt prezentate mai târziu în program din cauza unei numărători încetinite. Această formă de reacție întârziată poate fi cu greu numită interacțiune. Printr-o arhitectură viitoare, abonatul știe că 'mesaj trimis' înseamnă 'vot numărat'. Programele TV pot introduce astfel un feedback live al rezultatelor de vot, cu grafice ce se schimbă imediat ce un vot este emis.

Router inteligent SMS
Odată ce s-a înțeles nevoia unei arhitecuri noi SMS, întrebarea firească care urmează este cum poate fi ea construită? Operatorii nu se pot baza pe componentele existente precum SMSC-urile. E necesară o nouă clasă de servicii, mai precis de ruterul inteligent SMS. Primele implementări ale acestor dispozitive în rețele au avut loc deja, începând cu Vodafone din Marea Britanie. Un ruter inteligent SMS furnizează o conectivitate crescută a rețelei prin rutarea inteligentă și eficientă a mesajelor text. Într-o rețea mobilă, centrele mobile de switching asigură un sistem inteligent și fiabil pentru rutarea apelurilor vocale. Ruterele SMS furnizează aceeași inteligență și fiabilitate pentru SMS-uri. Ruterele SMS oferă avantajul unor costuri mai reduse de implementare și acela al rutării întregului trafic de votare și al majorității traficului persoană-persoană direct la destinație. Sistemul inteligent centralizat e oferit sub forma punct de control al seviciului SMS (SMS SCP). Operatorii GSM și abonații au beneficiat de succesul neașteptat al SMS-urilor. Totuși, adevăratul potențial al 'telefoniei text' va fi fructificat la maxim numai dacă operatorii conștientizează oportunitatea viitoarei arhitecturi SMS.