.

Utilizatorii de telefoane mobile nu par dispuși să plătească în plus pentru acces la conținutul video și audio tot mai bogat disponibil pentru telefoanele lor, conform unui sondaj global al KPMG lansat pe 20 martie și preluat de Financial Times.

Această tendință ar putea obliga operatorii să își revizuiască modelele de business.
Utilizatorii mobili din Asia - regiune în care produsele multimedia sunt mai avansate decât în celelalte regiuni - au deja reticențe în a plăti un preț special pentru acest conținut. Analiștii se așteaptă la un comportament similar în Europa și SUA, unde companiile de media își întețesc eforturile de a vinde conținut către utilizatorii mobili. Sondajul, făcut cu aproape 3.600 de utilizatori mobili, a arătat că aproape 40% spun că nu vor plăti un preț special pe actuala lor factură mobilă pentru a primi servicii multimedia ca secvențe muzicale video, clipuri TV, știri sau alt conținut. În aceste condiții, analiștii KPMG recomandă operatorilor să reconsidere rolul multimedia. 'Furnizorii de servicii mobile vor trebui să înceteze să mai privescă serviciile convergente ca simple adăugiri la venituri, ci să le vadă ca mijloc de preîntâmpinare a plecărilor din rețea, ceea ce le va permite să se prezinte cu o bază de clienți mai stabilă și mai loială ce ar urma să fie atractivă pentru publicitari și partenerii de comerț digital', comentează analistul KPMG, Sean Collins. Conținutul mobil, împreună cu cel distribuit prin Internet, sunt privite ca viitoare motoare de creștere a profiturilor de operatorii mobili și companiile media. Până acum, majoritatea utilizatorilor au fost dispuși să adauge servicii ca mesageria text. Dar combinația dintre facturi mai mari și obișnuința de a obține pe gratis conținut pe Internet face ca reticențele la plată să fie tot mari. Analiza disponibilității utilizatorilor de a plăti pentru muzică pe telefoane mobile a arătat că utilizatorii asiatici - cei mai obișnuiți până acum să-și folosească telefoanele pentru a asculta muzică - sunt și cei mai sensibili la preț.
KPMG a mai descoperit și diferențe regionale în tipul de conținut deja folosit de oameni și cel pe care îl vor folosi mai probabil pe viitor, cu piața asiatică mai interesată de conținutul de divertisment, față de europeni și americani, mai interesați de servicii de informare.