.

Conținutul online generat de utilizatori, precum cel de pe YouTube și MySpace va continua să crească în popularitate și va genera venituri din ce în ce mai mari în următorii ani, susțin datele unui sondaj al firmei americane de cercetare In-Stat.

Până în 2010, volumul descărcărilor și al vizionărilor pe aceste site-uri va depăși 65 de miliarde USD, iar veniturile din conținutul video generat de utilizatori se așteaptă să ajungă la 850 milioane USD până în 2010, conform In-Stat. Veniturile sunt cele direct legate de conținutul video sub forma bannerelor/ skyscrapper-elor, imaginilor video incluse, Google Adsense și/sau paginile sau canalele brandate.

Democratizarea canalelor media le oferă utilizatorilor oportunitatea de a-și exprima opiniile și de a vota pentru conținutul video preferat, susține Michael Inouye, analist la compania In-Stat. În plus, chiar dacă după cum arată în prezent această deschidere pare a fi un adevărat 'Vest Sălbatic', ea se dovedește, de fapt, o industrie în care au început să se cristalizeze 'regulile legii' impuse de fiecare jucător pe această piață. Studiul recent al In-Stat a descoperit că:
* Volumul descărcărilor/ vizionărilor este estimat să atingă 1,1 exabytes (1018) de date până în 2010, încărcările pe site-uri ajungând la peste 9,1 petabytes (1015).
* 23% dintre site-urile cu conținut generat de utilizatori studiate în prezent suportă acces mobil, în condițiile în care și alte companii anunță că vor deveni adepte ale acestui suport, în viitorul apropiat.
* YouTube deține cea mai mare cotă de piață pe partea de conținut video, însă MySpace are în prezent cei mai mulți vizitatori.
Recentul sondaj In-Stat, denumit 'Conținutul generat de utilizator '“ mai mult decât vizionarea YouTube și navigarea pe MySpace' acoperă piața conținutului generat de utilizator pe Internet.
Analiza atentă a datelor și situației existente oferă estimări ale utilizatorilor înregistrați în prezent și lansează previziuni despre operațiunile de descărcare/ încărcare a web site-urilor, analizând diferiți parametrii  ca mărimea fișierului, numărul de fișiere, veniturile obținute din conținutul video, definind și modelele de business ale pieței.
În plus, In-Stat previzionează că agregatorii de conținut online se află în primele etape de experimentare a implementării serviciilor video, dar care vor cunoaște oportunități semnificative de generare a veniturilor în următorii 5 ani. Așteptările în privința pieței mondiale a serviciilor de conținut online vorbesc despre o creștere de la 13 milioane de gospodării, în 2005, la peste 131 de milioane, până în 2010.