.

Ultimele rezultate financiare de la MobiFon confirmă faptul că acest operator rămâne liderul pieței de telefonie mobilă din România, cu o cotă apreciată la 53%. MobiFon avea la sfârșitul lunii septembrie 2002 un număr de 2.462.500 de clienți, față de 1.622.700 la la 1 octombrie 2001. În 2003, MobiFon se așteaptă să câștige alți 500.000 de clienți și să depășească pragul de 3 milioane, a declarat recent Ted Lattimore, președintele companiei. La sfârșitul acestui an, Lattimore se așteaptă ca MobiFon să aibă 2,6-2,7 milioane de clienți. În trimestrul 3 din 2001, compania a obținut venituri totale din servicii de 112,6 milioane USD, cu 17% mai mari decât cele din perioada iulie-septembrie 2001 (96,1 milioane USD). Profitul operațional al companiei în aceeași perioadă a fost cu 30% mai mare decât în trimestrul 3 al anului trecut, crescând de la 32,9 milioane USD la 43 de milioane USD. EBITDA (profitul înainte de plata taxelor și impozitelor și de deducere a amortizărilor și deprecierilor) a fost în perioada iulie-septembrie 2002 de 64,4 milioane USD, cu 23% mai mare decât în perioada similară a anului trecut, când se ridica la 52,4 milioane USD.
În total, pentru primele 9 luni din acest an, veniturile MobiFon au fost de 311,5 milioane USD, cu 19% mai mari decât în urmă cu un an (260,7 milioane USD). În același interval de timp, profitul operațional a crescut cu 31% în raport anual, ajungând de la 83,9 milioane USD la 110,1 milioane USD. EBITDA a crescut cu 24%, de la 138,9 milioane USD în perioada ianuarie-septembrie 2001 la 172,8 milioane USD în primele 9 luni ale acestui an.
MobiFon a câștigat în ultimul trimestru fiscal (iunie-septembrie 2002) 125.500 de noi clienți GSM. Proporția între utilizatorii serviciilor Connex preplătite și cu abonament era la 30 septembrie 2002 de 65/35 comparativ cu 62/38 în urmă cu un an, se arată într-un comunicat al Telesystem International Wireless. 'žCu două luni înainte de liberalizarea telecomunicațiilor din România, Connex este lider de piață, cu 2.462.500 clienți și o cotă estimată la 53%. Suntem foarte multumiți de realizarea acestor rezultate, care, asociate cu profitabilitatea în creștere a Connex, confirmă continua noastră dezvoltare, într-o piață aflată în plină expansiune', afirmă Ted Lattimore. Media lunară a veniturilor pe client a fost de 14,45 USD față de 14,12 USD în trimestrul 2 din 2002. În trimestrul 3 al anului trecut, venitul mediu pe client a fost de 19,04 USD.

Noi servicii de la Connex
Începând din 8 noiembrie 2002, toți utilizatorii Connex de cartele reîncărcabile, posesori ai unui card bancar, vor avea posibilitatea să-și încarce creditul de la orice bancomat al Băncii Comerciale Române.
Connex a semnat un contract cu Amdocs, care va oferi soluții de facturare integrată a serviciilor de voce și date. În urma contractului, Connex va folosi Amdoc Enabler, o soluție care va oferi o singură platformă de facturare atât pentru sistemele de voce, cât și pentru cele de date (care în prezent sunt facturate separat). De asemenea, Amdocs (St. Louis) va asigura managementul resurselor și al conturilor, precum și managementul service-ului.
Connex intenționează să lanseze propriul serviciu de mesagerie multimedia (MMS) la începutul anului 2003, când vor fi mai multe telefoane compatibile MMS pe piață, la prețuri mai convenabile. După liberalizare, Connex va oferi servicii de telefonie internațională pe infrastructura curentă.