.

Evenimentul major reunește actorii industriei de comunicații și audiovizual, ai autorităților și forurilor de reglementare, ai posturilor de televiziune, dar și furnizorii de echipamente și operatorii de comunicații prin cablu din România.

Principalele tematici abordate au fost impactul provocat de schimbările legislative și fiscale din acest an, bunele practici în relație cu clienții, modelele economice pentru noile servicii de date și voce, ultimele oferte ale canalelor tv și noile tendințe tehnologice. Raportată la piața europeană, industria autohtonă de comunicații prin cablu oferă cele mai scăzute prețuri din Europa, în ciuda unor servicii diversificate, cantitativ superioare celor de pe alte piețe europene.

În comunicațiile prin cablu, prezentul nu e roz
Este evident că industria televiziunii prin cablu aspiră la trecerea în faza de industrie de comunicații prin cablu, în ciuda slabei sale implicări în dezvoltarea unui parteneriat echitabil cu clienții, dar și cu mass media. Și pentru a nu încheia prea optimist, în cadrul rubricii noastre permanente de protecție a consumatorului de servicii electronice (o premieră pentru mass media noastră), prezentăm în această ediție primele date despre starea consumatorului român. Astfel, conform statisticilor Asociației pentru Protecția Consumatorului, compania RCS&RDS deține locul întâi la numărul de reclamații privind serviciile de cablu tv și internet furnizate, iar operatorul Zapp același loc, de neinvidiat, pentru contractele inflexibile pe care le practică cu clienții.