.

Operatorii telecom nu au șanse să câștige prea multi bani din jocurile mobile, consideră expertii din industrie prezenti la târgul CTIA Wireless 2003, organizat de Cellular Telecommunications and Internet Association în New Orleans. 'Care sunt șansele noastre de câștig pe termen lung din jocuri mobile?', a fost întrebarea pusă de Richard Miner, vicepreședinte Orange Imagineering, în cadrul uneia din sesiuni din 19 martie 2003 la CTIA Wireless.

Un raport efectuat în SUA de grupul Zelos și iHollywood arată că anul trecut s-au cheltuit în jur de 3,5 milioane USD pe jocuri mobile în SUA, din care cea mai mare parte au ajuns la Sprint și Verizon.

În jur de 800.000 de americani au descărcat jocuri în 2002. Raportul prevede că anul acesta abia se va trece pragul de 10 milioane de jucători mobili în SUA și că piata va crește la peste 100 milioane USD în 2004 și la 385 milioane în 2007. Cifrele sunt cu mult sub așteptările, în miliarde, ale altor agenti din industrie. Cu costuri de dezvoltare variind între 10.000 USD și 25.000 USD, dezvoltatorii au șanse de câștig de ordinul a câteva milioane, dar pentru operatori rămâne o piată mică, apreciază Seamus McAteer, partener la Zelos Group. El mai avertizează că efortul de promovare a jocurilor mobile de către operatori este disproportionat în raport cu câștigurile financiare directe. Beneficiile conexe, însă, ale serviciilor de descărcare de jocuri ar putea, totuși, justifica promovarea intensă prin integrarea altor forme de comunicare de felul celor care stimulează convorbirile în cadrul jocurilor.

Operatorilor le revine, în general, 10-30% din pretul de descărcare al unui joc, restul mergând la furnizorii de infrastructură de plăti, cei care publică programele software, proprietarii drepturilor intelectuale și alte părti. În Europa, în schimb, operatorii detin 40-60% din veniturile din jocuri, ceea ce riscă să nu încurajeze furnizorii de jocuri.

Într-un alt raport, publicat la Forumul Divertismentului Mobil de Booz Allen Hamilton și Mobile Entertainment Analyst, estimările privind întregul sector de divertisment mobil sunt de ordinul a 'miliarde de dolari' în venituri pentru următorii câtiva ani, cu precizarea că rămâne de văzut cum vor fi actualizate de operatorii încă nelămuriti de rolul lor în livrarea divertismentului pe telefoanele mobile.