.

Stefanos Theocharopoulos, CEO COSMOTE România

Anul 2008 a consemnat o continuare a succeselor înregistrate de COSMOTE România și îndeplinirea tuturor obiectivelor stabilite. Rezultatele pentru anul 2008 poziționează COSMOTE ca un jucător solid și în dezvoltare, care a reușit să își tripleze cota de piață comparativ cu anul 2006. O cotă de piață de 23%, alături de o bază de utilizatori de aproape 5,9 milioane - în creștere cu 63% comparativ cu anul 2007, reconfirmă COSMOTE, pentru al doilea an consecutiv, drept cel mai dinamic operator de telefonie mobilă din România.

La numai trei ani de la începerea operațiunilor și pe o piață foarte competitivă, unde rata de penetrare a fost de aproximativ 130% în anul 2008, COSMOTE România a înregistrat venituri de 311 milioane Euro și EBITDA (venituri inainte de dobanzi, taxe, amortizare si depreciere) de 22,5 milioane Euro.

Succesul anului 2008 ne motivează pentru mentinerea performanțelor și în anul 2009, un an plin de provocări. In 2009, ne vom concentra pe extinderea bazei de utilizatori și pe atingerea excelenței în interacțiunea cu aceștia. Inovația reprezintă crezul COSMOTE, prin urmare, în 2009, vom continua să inovăm în toate segmentele activității noastre (prepaid, postpaid, corporate).

Konstantinos Apostolou, CFO COSMOTE România

Performanțele financiare de anul trecut ale companiei sunt rezultatul ofertelor și serviciilor relevante, competitive și de calitate lansate de noi. COSMOTE și-a dublat veniturile în 2009, comparativ cu 2008. În același timp, prin raportarea unui EBITDA pozitiv de 22,5 milioane Euro, COSMOTE și-a atins principala țintă financiară stabilită pentru anul 2008. În ceea ce privește EBITDA, COSMOTE a înregistrat o creștere de 157% comparativ cu valoarea de -39,2 milioane Euro din anul 2007. Acest rezultat este dovada incontestabilă a faptului că am reușit să atingem performanțe excelente nu numai în creșterea cotei de piață, a veniturilor și a profitului operațional, dar și în ceea ce privește menținera unui control optim asupra cheltuielilor operaționale.

COSMOTE România este liderul pieței pe segmentul de noi achiziții de clienți, înregistrând peste 2.2 milioane de noi utilizatori în anul 2008, în creștere cu 44% față de anul 2007. În acel an, compania și-a extins baza de utilizatori tot cu 44% comparativ cu anul 2006.

În anul 2008, COSMOTE a câștigat peste 470,000 de noi abonați, totalul atingând peste 1.1 milioane. În ceea ce privește segmentul prepaid, poziția dominantă a COSMOTE a fost menținută prin creșterea bazei cu peste 1.89 milioane de utilizatori, până la 4.78 milioane.